La decisió de l'Ajuntament de Girona de començar a multar a partir de dilluns vinent les infraccions que facin els ciclistes portarà cua. A banda d'un encès debat a les xarxes socials, l'entitat Mou-te en bici va demanar ahir la "paralització" de qualsevol mesura coercitiva fins que s'hagin resolt tots els punts negres per a la circulació de bicicletes i els traçats siguin segurs.

Després d'haver fet una llarga campanya informativa sobre els drets i deures dels ciclistes, l'Ajuntament de Girona considera que ha arribat el moment de multar aquells que tinguin actituds imprudents o incíviques, com ara saltar-se un semàfor, anar en direcció contrària o circular per la vorera. A partir de dilluns, aquestes infraccions podran ser sancionades amb multes d'entre 100 i 200 euros.

Mou-te en bici, però, s'ha mostrat totalment en contra de la decisió i ha demanat la "paralització" de qualsevol mesura coercitiva contra l'ús de la bici a la ciutat fins que s'hagin resolt els punts negres per a aquests vehicles, s'hagi arreglat la continuïtat dels carrils bici i s'hagin garantit traçats segurs. A més, anuncia que presentarà els resultats de l'informe Critical Bike, on s'han detectat més de cent punts que necessiten millores per poder fer possible una circulació en bicicleta segura i eficient.

En un comunicat emès ahir, l'entitat creu que per denunciar mesures incíviques o que puguin posar en perill els vianants no cal fer cap campanya, sinó actuar diàriament i sobretot informar els usuaris de les alternatives als seus trajectes. Mou-te en bici creu que Girona té una "oportunitat" de ser la ciutat de la bicicleta "si es posen els mitjans necessaris en forma d'inversions, manteniment, informació i formació".

Crida a la conducció responsable

De la mateixa manera, l'entitat també fa una crida a la conducció responsable, demana respecte al vehicle més dèbil i "comprensió" per a aquelles persones que, per temor a una circulació "enfocada a l'ús del cotxe", circulen en moments determinats per la vorera. Finalment, l'entitat també reitera que a les zones de vianants cal circular sempre sota el principi "del vianant primer" i, si cal, que el ciclista es converteixi en un vianant més.