La primera jornada en què l'Ajuntament de Girona va advertir que començaria a posar multes als ciclistes que cometessin infraccions greus va acabar amb una sola denúncia. Aquesta dada, si més no, és la que va indicar ahir, a les set de la tarda, el regidor de Mobilitat, Via Pública i Seguretat en funcions, Joan Alcalà. La sanció s'hauria imposat a un usuari de la bicicleta que anava molt depressa per la vorera del carrer Santa Eugènia, posant en perill la seguretat dels vianants, quan a més a més, el vial té espais a la calçada per al pas de les bicicletes. La sanció és de 200 euros.

De fet, la presència d'agents de la policia en aquest carrer van ser constants durant tot el dia. En la majoria de casos però, simplement es va advertir als ciclistes que estaven cometent una infracció, quan aquesta es produïa davant seu. Per exemple, anar per la vorera entre la plaça del Barco fins a l'encreuament amb el riu Güell, quan les bicicletes tenen prioritat a la calçada, o el tram fins al Parc Central, quan hi ha el carril compartit amb els autobusos o amb taxis. També estaven al final del carril bici, passat el viaducte quan els usuaris han de girar cap a la plaça Poeta Marquina. Aquells que seguien rectes, en direcció a la plaça Marquès de Camps, també eren aturats per la policia.

600 avisos en una setmana

Malgrat que les xarxes socials ahir bullien, assegurant que s'estaven imposant sancions a tort i a dret, Alcalà va assegurar que prioritàriament se seguirà informant els ciutadans que cometin una infracció sempre que aquesta sigui molt greu, com saltar-se un semàfor, anar en direcció contrària o anar a tota velocitat per la vorera. El regidor va afirmar que no s'està anant «a la caça i captura» dels ciclistes. Va admetre que s'ha entrat en »una altra fase», però va recordar que el dispositiu, eminentment informatiu, es mantindrà activat fins al 31 de juliol. La setmana passada per exemple, es van fer més de 600 avisos a ciclistes. Fins i tot, va deixar clar que ha ordenat a la policia que faci servir «el sentit comú». Per exemple, si un ciclista va a una velocitat adequada a la dels vianants, per una vorera ampla de la carretera Barcelona, conscients del risc que representa circular per la calçada d'aquesta via, no se'l sancionarà.

Alcalà va recordar que per tal que les bicicletes comencin a ser tingudes en compte «han de prendre els carrers i utilitzar tots els espais que tenen a disposició per circular per la ciutat». També va deixar clar que si algú és sancionat i considera que és injust, podrà presentar al·legacions.