Llum verda al trasllat de la Clínica Girona

La CUP hi vota en contra perquè considera que no hi ha hagut prou debat del projecte i ERC s'abté

14.07.2015 | 15:06
Un grup de treballadors a favor que la Clínica es quedi a Girona.

Darrer pas burocràtic de l'Ajuntament per permetre que la Clínica Girona aixequi un edifici en un solar on actualment hi ha les naus industrials abandonades a la zona sud de la carretera Barcelona. El ple municipal va donar suport ahir a la modificació puntual del Pla General que permetrà el trasllat de l'equipament sanitari. Ara el vistiplau final està en mans de la comissió territorial d'Urbanisme de la Generalitat. Al ple hi van assistir un grup de treballadors de la Clínica amb una pancarta de suport al canvi del Pla General per poder quedar-se a Girona i no obligar els directius de la clínica a buscar una altra ubicació. Inicialment s'havien plantejat anar a Fornells de la Selva i fins i tot havien comprat uns terrenys.

La modificació urbanística plantejada per l'equip de govern de CiU va rebre el suport dels quatre regidors del PSC, els dos de Ciutadans i la representant del PP. Esquerra es va abstenir en veure dubtes en diferents temes tècnics. La CUP hi va votar en contra. Ni ERC ni la CUP van entendre que la proposta arribés al ple per mitjà de la via d'urgència. Lluc Salellas (CUP) va indicar, a més, que el projecte no ha estat prou debatut amb totes les parts, per exemple amb els veïns . També va dir que el govern local no ha informat sobre què passarà amb l'edifici del carrer Joan Maragall

La nova clínica estarà ubicada en una peça de 22.000 metres quadrats després de fer-se pública una operació al mes de juny de l'any passat que va portar els seus responsables a renunciar a establir-se a Fornells. L'edifici de l'Eixample de Girona passarà a ser d'ús comercial i se cedirà a l'Ajuntament, una part perquè l'utilitzi el col·legi Verd. També cedirà una zona verda a l'Avellaneda, coneguda com el Bosc de la Pabordia.

L'edifici plantejat farà entre quatre i cinc plantes i estarà a més de vint metres de les vies del tren convencional. Es va decidir així per evitar dependre d'Adif, que fa uns mesos va fer un informe negatiu al primer projecte (més proper a les vies) en considerar que la zona estarà afectada per un possible soterrament futur del tren convencional.

El regidor de Sostenibilitat, Carles Ribas, va recordar que la zona de la carretera Barcelona està en un estat de degradació absoluta i que «ara tenim una oportunitat per resoldre aquest problema, que és complex des del punt de vista econòmic i jurídic», va manifestar. Va explicar que havia arribat al ple per via d'urgència un cop resoltes les al·legacions per no perdre temps.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema