L'Ajuntament adequa la senyalització del carril bici del nou pont del Ter

Aquesta actuació ha consistit a repintar la línia de separació en els dos sentits de la marxa i a eixamplar la via de circulació de vehicles

17.08.2015 | 07:23
Una de les actuacions ha consistit a pintar de nou les línies de separació.

L'Ajuntament de Girona va adequar, aquesta setmana passada, la senyalització del carril bici ubicat al nou pont del Ter, que connecta
la zona de l'hospital Josep Trueta i els barris de Pedret i el Pont Major. Les actuacions van consistir a pintar de nou el carril bici a la calçada del pont, en cadascun dels dos sentits de la marxa. "Hem reforçat la separació entre el carril bici i el carril de circulació, eixamplant aquest últim, per tal d'aconseguir més seguretat i visibilitat de l'espai destinat a les bicicletes", va explicar el tinent d'alcalde i regidor de Seguretat, Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà.
En el ple municipal del 13 de juliol es va acordar aprovar l'acta de cessió gratuïta per part del Ministeri de Foment del pont sobre el Ter al consistori gironí, tal com estava previst des de l'inici del projecte. Amb aquesta cessió, l'Ajuntament, com a responsable de la vigilància, la conservació i l'explotació del pont, ha pogut iniciar les actuacions a les infraestructures.

Preocupació veïnal
Tot i aquestes noves mesures, de moment el carril bici segueix separat de la via de vehicles motoritzats per una línia blanca, una situació que preocupa des de fa mesos els veïns del Pont Major que temen que els cotxes -especialment si van a gran velocitat- puguin desplaçar-se sense voler cap a la dreta i envair el carril bici.
El nou pont del Ter, que va ser inaugurat el mes d'abril passat, té una longitud total de 485,50 metres i una plataforma de 19,9 metres d'ample, que dóna cabuda a quatre carrils de circulació, dos per a bicis, així com dues àmplies voreres. En un principi l'Estat volia que el pont tin?gués dos carrils de circulació per banda, però davant les previsions de trànsit el consistori va decidir convertir-ne un en carril bici.
Girona compta actualment amb una xarxa pedalable de 26,9 quilòmetres (km), dividida en 13,2 km de carril bici en vorera, 6,4 km de carril bici en calçada, 2,5 km de camí pedalable, 2,1 km de calçada compartida (sharrows), 1,5 km de vorera compartida i 1,2 km de carril bus bici taxi.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema