Un total de 244.199 persones van visitar la ciutat de Girona durant la darrera edició de Temps de Flors. D'aquestes, el 90% procedien de Catalunya, un 8% d'altres països i un 2% de la resta de l'Estat. Aquests són els resultats de Smart Steps, un estudi pioner de Telefónica a partir de dades mòbils reals.

Segons va explicar el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, Smart Steps és una eina que permet recopilar de forma anònima les dades mòbils de la xarxa de Telefónica amb l'objectiu d'entendre el comportament de grups de persones, així com classificar-los per les zones de la ciutat per on es mouen, procedència, edat i gènere. Aplicat a la darrera edició de Temps de Flors, han pogut comprovar que gairebé 245.000 persones van visitar la ciutat per aquelles dates, el que suposarien 45.000 visitants més que en l'estudi realitzat per la Universitat de Girona l'any 2012.

Les dades proporcionades per Smart Steps indiquen que el 97% de les visites que vénen de l'Estat espanyol són de Catalunya. D'aquestes, la majoria (un 60%) vénen de les comarques gironines mateix, un 35% de Barcelona, un 2% de Tarragona i un 1% de Lleida. També s'ha pogut comprovar que el perfil de visitant gironí tendeix a ser més jove que la mitjana. L'estudi només recull les dades d'aquelles persones que vénen de fora de la ciutat, i no dels gironins que poguessin visitar també la mostra. Pel que fa als visitants d'altres llocs de l'Estat, la majoria vénen de Madrid i tenen una mitjana d'edat més alta que la del visitant català, ja que aproximadament la meitat tenen més de 50 anys.

Finalment, a nivell internacional s'han identificat 18.881 visitants, dels quals un 2% provenen principalment de nou països: França, Holanda, Alemanya, Bèlgica, Grn Bretanya, Itàlia, Polònia, Rússia i els Estats Units. França és, amb diferència, el país que més estrangers aporta, amb un 45%. A més, també s'han identificat les àrees -entre elles, la Catedral i les seves rodalies- on s'han observat un nombre més elevat de visites.

Segons l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, aquest sistema de detecció de dades serà molt útil per conèixer la mobilitat de la gent i prendre decisions per a millorar-la. S'ha començat amb Temps de Flors, però Puigdemont no descarta que més endavant es pugui utilitzar el mateix sistema Smart Steps per estudiar els usos dels eixos comercials, entre altres.

Aquestes dades de Temps de Flors -que s'han fet amb usuaris de Telefónica i després se n'ha fet una extrapolació amb la resta de companyies- es creuaran ara amb la resta que té l'Ajuntament per tal de tenir un perfil més acurat dels visitants que vénen a la mostra floral. Algunes de les tendències detectades, com ara la importància presència de turistes francesos, ja havien estat analitzades per l'Ajuntament, però aquest nou estudi permetrà fer-ne un anàlisi molt més detallat i afinar a l'hora de fer promoció.