La discoteca de la «Guerra d'Instituts» es compromet a fer les proves amb beguda sense alcohol

La rectificació arriba després que la Generalitat obrís un expedient informatiu a la discoteca

04.12.2015 | 13:45

La Discoteca Weekend de Girona, promotora de la polèmica "Guerra d'Instituts" prevista aquesta nit, ha anunciat la modificació de la campanya publicitària per convertir-la en la "Festa d'Instituts". La rectificació arriba després que la Generalitat obrís un expedient informatiu a la discoteca davant la sospita de que es tractava d'una competició de consum d'alcohol adreçada a menors amb proves com el Beer-Pong tot i que no es deia explícitament. Representants del negoci es van reunir ahir amb membres d'Interior, mossos, Consum i Salut Pública i FECASARM. En un comunicat, la discoteca demana disculpes pel que considera unes "males interpretacions" de les imatges publicitàries de l'esdeveniment a xarxes socials i flyers i anuncia un sistema de polseres per evitar que els menors puguin consumir alcohol. També diu que les proves es faran amb begudes sense alcohol.

La Discoteca Weekend –situada al polígon industrial de Mas Xirgu, a prop de Mercagirona- ha decidit rectificar la publicitat de la polèmica "Guerra d'Instituts" i l'ha rebatejat com a "Festa d'Instituts" que està previst que se celebri aquesta nit. L'esdeveniment s'havia anunciat a través de xarxes socials i flyers on es deia que si es presentava el fulletó promocional es rebria un "xupito" gratis. També es parlava d'una de les proves de la competició, la Beer-Pong.

Aquest anunci va fer saltar les alarmes i la Generalitat va anunciar fa dos dies que havia obert un expedient informatiu a la discoteca davant la sospita d'una competició de consum d'alcohol que, en anar adreçada a estudiants de batxillerat, són majoritàriament menors de 18 anys, tot i que no es deia explícitament.

La publicitat va circular a través de les xarxes socials i també amb cartells enganxats als carrers de la ciutat. En un d'aquests, per exemple, es prometia un "xupito" gratis a tots aquells que presentessin el fulletó de la festa a la discoteca. A més, en un altre cartell apareixen els noms dels "instituts participants" sense prèvia autorització i s'oferia un servei de bus a 1 euro el trajecte per anar i tornar des de la discoteca.

Polseres per identificar els majors d'edat

En un comunicat que ha fet arribar la FECASARM en nom de la discoteca, els seus responsables demanen disculpes per les "males interpretacions" que ha generat la campanya on s'anunciava l'esdeveniment i detallen algunes de les modificacions que han decidit portar a terme davant la polèmica que s'ha generat.

En primer lloc, es comprometen a diferenciar els majors de 18 anys amb els de més de 16 anys que no poden consumir alcohol amb una polsera de color blau. Així, els majors d'edat que vulguin demanar begudes alcohòliques hauran d'ensenyar prèviament la polsera per poder ser servits. En cas de que hi hagi dubtes, també es comprometen a demanar el DNI per verificar-ho a través dels cambrers. Prèviament, a l'entrada hi haurà dos controladors d'accés que s'encarregaran de comprovar que els joves que vulguin entrar tenen més de setze anys, l'edat requerida per accedir a aquest establiment.

Pel que fa a les proves anunciades, l'empresa també ha decidit eliminar el concepte d'"instint animal" que apareixia a la publicitat original i especifica que la semifinal consistirà en què els quatre finalistes realitzaran una sèrie de proves físiques, com per exemple de qui és capaç de fer més flexions en 30 segons, però que en cap cas s'utilitzaran begudes alcohòliques a les proves.

En aquest sentit, també especifiquen que el joc de la Beer-Pong anunciat per fer la gran final no preveia l'ús de combinats o cerveses amb alcohol. "Nosaltres volíem utilitzar cervesa sense alcohol però a causa dels mals entesos creats i la situació actual no utilitzarem ni "cervesa 0.0". I se substituirà per una altra que es farà amb cola o suc de taronja (Cola-Pong o Orange-Pong).

També s'ha retirat la fotografia de la noia que apareixia a la publicitat i les imatges de les botelles de begudes alcohòliques, amb l'objectiu de tenir aquesta nit "una festa divertida, amena amb tota la pau del món".

L'empresa demana disculpes a les associacions de pares i mares d'instituts negant que hi hagués "mala fe" ni cap ànim d'ofendre ni de generar mala imatge quan van posar els noms de tots els col·legis que es volien dirigir, aprofitant que els alumnes han acabat els exàmens.

Finalment, anuncien que properament faran una campanya de conscienciació en matèria de consum responsable per conscienciar als menors d'edat de que no beguin ni una gota d'alcohol. Ho faran juntament amb la Federació Catalana d'Activitats Recreatives Musicals (FECASARM).

L'establiment ha decidit fer aquests canvis després de la reunió mantinguda ahir amb Interior, mossos, Consum i Salut Pública i FECASARM.

Divendres passat la Policia Municipal de Girona va denunciar un altre local, la discoteca Blow (situada al barri de la Devesa) per anunciar un esdeveniment similar, on l'alcohol era el protagonista. En aquella ocasió, es reptava als joves de batxillerat a competir entre ells per veure qui s'acabava més ràpid el cubata o per qui era la persona més ràpida bevent 'xupitos'.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema