El saló del càmping creixerà un 20% i vol atraure més turistes

Girona acollirà la fira del 3 al 6 de març i de moment ja hi ha confirmats 136 expositors comercials, molts d'ells francesos

19.02.2016 | 07:13
Gotanegra, Ballesta, Vila i Secall durant la presentació del saló.

La quarta edició del Girocamping creix més d'un 20% en superfície i potencia les activitats amb el repte d'aconseguir que el sector guanyi terreny a hotels i apartaments a l'hora d'atraure turistes. «En països com França, Holanda o Alemanya, el 25% dels qui hi passen les vacances escullen un càmping per allotjar-se; a Catalunya, no arribem al 5%», recorda el president de l'Associació de Càmpings, Miquel Gotanegra.
Aquest any, el saló Girocamping ocuparà fins a 7.800 metres quadrats i ja compta amb 136 expositors. D'aquests, en destaca l'increment d'estands vinguts de França (que han crescut més d'un 50%). La fira, que guanya un dia, se celebrarà del 3 al 6 de març.

Any rere any, el certamen ha anat creixent, bé sigui en expositors o activitats. Aquest 2016, a més, ho fa en superfície. El saló guanya 1.500 metres quadrats (un 20% més) i passarà a tenir-ne fins a 7.800, que se subdivideixen entre els espais del Palau de Fires i dues carpes exteriors on hi haurà autocaravanes, caravanes i accessoris de càmping. Seguint la línia de l'any passat, el Girocamping recrearà una ciutat de vacances a l'interior del palau de Fires perquè, al costat de l'oferta, el visitant també pugui viure l'ambient d'un càmping. El saló s'obre al públic en general (sobretot, famílies) però també té un apartat específic per a professionals. Aquí, per exemple, s'hi portaran a terme dos networkings i un workshop per posar en contacte empresaris, proveïdors i estudiants de la UdG. El president de la Diputació, Pere Vila, va subratllar el «salt qualitatiu» que ha fet el sector al llarg dels darrers anys. L'alcalde de Girona, Albert Ballesta, va indicar que la província exerceix de «referent europeu» en l'àmbit del càmping per la qualitat de les seves instal·lacions. El director de Màrqueting de l'Agència Catalana de Turisme, Jordi Secall, va destacar que els càmpings s'han sabut «adaptar a la nova demanda» i va admetre que el repte passa per saber atraure el turisme català, espanyol i de proximitat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema