Mig centenar d´empreses i 370 alumnes van participar ahir en els dos networkings que es van organitzar a la fira Girocamping per posar en contacte empresaris del sector turístic i estudiants de la Universitat de Girona i de l´Escola d´Hostaleria i Turisme. Les dues trobades es van dur a terme a petició de les mateixes empreses, que estan treballant per configurar les seves plantilles de cares a la temporada turística. A banda dels networkings, també es va celebrar un workshop entre responsables dels càmpings gironins i les empreses proveïdores del sector que col·laboren amb l´Associació de Càmpings de Girona, que és qui organitza la fira.

D´altra banda, ahir es va presentar davant dels empresaris del càmping un estudi tècnic, encarregat pel sector i elaborat per una consultoria alemanya, que confirma el bon posicionament dels càmpings catalans a Europa. L´informe fa una comparativa amb els seus competidors: França, Itàlia i Croàcia. A més, dóna eines al sector per continuar mantenint el nivell d´excel·lència. Segons informen des de l´associació, els càmpings són conscients que no poden abaixar la guàrdia i han de continuar fent inversions importants i seduint el visitant amb noves experiències per no perdre la situació privilegiada que tenen en aquests moments.

Aquesta quarta edició de Girocamping compta amb 139 expositors i s´ha marcat com a principal objectiu captar el turisme de proximitat. En aquesta ocasió compten amb un 50% més d´empreses franceses que l´any passat, i de moment està essent un èxit. De fet, la zona d´exposició s´ha ampliat en 1.500 metres, de manera que s´ocupen els 5.000 metres quadrats que hi ha dins del Palau Firal i 2.800 més a l´exterior, on es poden veure dues carpes amb autocaravanes, caravanes i accessoris de càmping.

D´altra banda, dijous a la nit es va donar el premi Jaume Genover a Josep Albert Banús, propietari del Càmping Internacional Calonge, en un acte que va comptar amb la presència del president de la Generalitat, Carles Puigdemont.