Les Creativation Talks, (o "xerrades de Creativació"), neixen amb l'objectiu d'aportar "eines del procés creatiu i innovador en l'educació del futur". Aquesta almenys és la definició que en fan els organitzadors d'aquest esdeveniment que es celebrarà el 5 de juliol a l'Auditori-Palau de Congressos de Girona, i que veu la llum amb l'objectiu de descobrir bones idees sorgides a partir d'un procés creatiu i desenvolupar-les amb una metodologia innovadora per obtenir resultats satisfactòris en tres àmbits: escola, família i empresa.

La xerrada comptarà amb diversos ponents i ha esat organitzada per la Fundació Privada per a la Creativació, entitat gironina que va crear-se el 2013 i que abraça la idea sorgida al voltant d'un neologisme que uneix les paraules "creativitat" i "innovació".

De fet, segons el president d'aquesta Fundació, Josep Lagares (també President Executiu de Metalquimia) el mot "Creativació" més que unir aquests conceptes els multiplica. "Si en un procés creatiu tenim zero innovació, el resultat final és zero. I viceversa, si tenim zero creativitat, la innovació és nul·la", va reflexionar.

Per Lagares, la Creativació té el seu orígen en la cerca d'un concepte al qual fins ara no se li havia prestat gaire atenció. Ell, que ve del món empresarial, el va definir-lo així: "Tradicionalment, tu tens una bona idea. La desenvolupes amb una metodologia i n'obtens un èxit de mercat. Però vam veure que ens faltava alguna cosa. Faltava el com aconseguir aquesta bona idea. Això és la creativitat. Si aconseguim treballar-la podrem generar moltes bones idees per triar la millor. La creativitat és el fuel de la innovació".

En aquest sentit, amb les Creativation Talks la Fundació pretén donar eines a la població perquè fabriqui bones idees i les posi en pràctica amb la innovació com a motor principal, i les apliqui en tres àmbits que, segons Lagares, formen el "triangle màgic de l'educació": escola, família i empresa.

De la mateixa manera, les jornades del 5 de juliol estan estructurades en tres grans parts. Segons va explicar el director de la Fundació, Miquel Àngel Oliva (cofundador de l'empresa de serveis de marketing i creativitat, Novagroup), en la xerrada hi haurà conferències dels ponents en format masterclass; un apartat de diàlegs entre experts que debatran sobre un tema entre ells i amb el públic; i finalment, un workshop o apartat pràctic en el qual els ponents aportaran eines per desenvolupar la Creativació.

Les xerrades compten amb la benedicció de la Diputació i de l'Ajuntament de Girona. Ahir la primera tinent d'alcalde, Isabel Muradàs, va afirmar que el consistori mostra bona predisposició vers aquesta iniciativa, i que "no hi ha d'haver límits" per a aquesta "proposta trencadora".

Els ponents

Els ponents que participaran en les xerrades son: Josep Lagares; Miquel Àngel Oliva; Alfons Cornella, fundador i president d'Infonomia; Franc Ponti, director del centre d'Innovació d'EADA; Ana Maiques, CEO de Neuroelectrics; Quim Arpí, soci-director general a AXXON; Ricard Huguet, soci fundador d'Invenio learn.b.doing; Donna Pace, directora de DP&Associates i màster en pensament lateral; Coral Regí, directora de l'Escola Virolai de Barcelona; Boris Mir, de l'Institut-Escola Les Vinyes; Jaume Lleixà, creador i director de la plataforma La Capsa de Música; Álvaro Bilbao, neuropsicòleg i fisioterapeuta; Carles Capdevila, periodista i exdirector del diari Ara; Daniel Jáuregui, Partner i Director de Formació a Alter Ego Sports & Business Training; Maria Batet, entrenadora d'habilitats emprenedores; Helena Figuerola, psicòloga; Oriol RIpoll, autor de jocs per a projectes educatius; i Bibiana Ballbè, periodista i impulsora de TheCreative.net.