Adif ha adjudicat definitivament a Copcisa les obres de reposició de la llosa del Parc Central, a Girona. Les obres tindran un termini d'execució d'uns cinc mesos i tenen un cost de 1.690.285 euros. Aquestes obres ja es van adjudicar a finals d'abril però el contracte no es va formalitzar perquè no estava clar qui havia de pagar l'enderroc del 'finger', que connecta les dues estacions. Finalment, i després d'unes setmanes de negociacions i encreuament d'acusacions, l'Ajuntament de Girona ha signat un conveni amb Adif on reconeix que es farà càrrec d'aquesta obra. Un fet que ha desencallat la situació i ha permès que els treballs s'adjudiquin definitivament. Des d'Adif han remarcat que l'objectiu era començar obres "en el menor termini possible". Els treball serviran per construir un parc públic a la zona de la llosa, fer noves sortides d'emergència i obrir noves portes a les dues estacions.

Les obres per tornar a la normalitat la zona del Parc Central empantanegada des de fa vuit anys- seran una realitat properament. Adif ha adjudicat definitivament els treballs a l'empresa Copcisa, que tindrà un termini de cinc mesos per finalitzar les obres. En aquesta zona de 2,5 hectàrees està previst que s'hi faci un parc públic, que s'obrin dues portes noves tant al vestíbul d'alta velocitat com a l'estació del tren convencional i que es millori la seguretat de les instal·lacions. Per una banda, segons informa Adif, es faran noves sortides d'emergència a nivell de superfície i es dotarà les instal·lacions d'un sistema de repetidors de radiofreqüència per a emissores portàtils usats tant per Protecció Civil com pel departament d'estacions d'Adif. Per altra banda, també es preveu que s'enderroqui el passadís que uneix l'estació del TAV amb la del tren convencional (conegut com a 'finger').

Decidir qui pagava aquest cost que podria arribar als 490.000 euros- ha estat l'escull que ha enredat les negociacions. Des del consistori sostenien que només s'havien compromès a pagar la instal·lació d'una marquesina i, en canvi, l'administrador ferroviari assegurava que era l'ajuntament qui havia dit que volia fora el 'finger' i que en pagaria la demolició. Finalment, i a petició dels veïns, el consistori va accedir a signar un conveni on reconeixia que pagaria aquesta obra. Adif assegurava que si no es signava aquest conveni les obres no podien començar. Aquest conveni es va rubricar per les dues parts el 16 d'agost. Segons comunica Adif, aquest dilluns s'ha celebrat la primera reunió del comitè de direcció d'Adif Alta Velocitat i s'ha aprovat l'adjudicació. "La voluntat d'Adif era començar obres en el menor termini possible", remarca el comunicat. Adif també avança que l'enderroc del 'finger' i la instal·lació de la marquesina seran obres que es faran "de manera coordinada" amb l'empresa adjudicatària i garanteixen que en tot moment els passatgers estaran resguardats de les inclemències del temps quan creuin d'una a altra estació.