Campanya per ajudar els comerços petits de Girona a tenir el seu propi web

Només el 30% de les empreses amb menys de deu treballadors compta amb un portal a Internet

04.10.2016 | 13:41
Un dels tècnics de la Fundació puntCAT a un comerç de Girona fent la pàgina web, gràcies a la campanya comerçlocal,cat

La Fundació puntCAT ofereix a tots els comerços i petits negocis de la ciutat de Girona l'opció de tenir el seu propi web. La campanya Comerçlocal.cat pretén incrementar la presència del comerç de proximitat a la xarxa i fer-ho sempre en català. Per això, els negocis de menys de deu treballadors podran sol·licitar suport a la fundació per tal que els ajudi a crear el seu portal a Internet. Un tècnic es desplaçarà a la botiga i, només en una hora i pagant 8 euros, el comerç ja tindrà operativa la seva pròpia pàgina web, amb geolocalització, fotografies de la botiga i enllaços a xarxes socials, entre d'altres. Segons dades de la fundació, només el 30% dels comerços tenen presència a Internet, molt lluny de xifres de països escandinaus on gairebé es frega el 100%. La primera experiència s'inicia a la ciutat de Girona i la voluntat és estendre-ho a d'altres ciutats catalanes.

Set de cada deu comerços i petites empreses de les comarques de Girona no tenen pàgina web pròpia. En d'altres punts d'Europa, com els països escandinaus, pràcticament la totalitat dels petits negocis estan posicionats a Internet. Per redreçar aquesta tendència, la Fundació puntCAT –amb el suport de la Generalitat i l'Ajuntament de Girona- ha impulsat la campanya comerçlocal.cat per tal d'ajudar els comerços petits a vèncer la barrera digital i tenir el seu propi web.

El president de la fundació, Ricard Huguet, assegura que hi ha diversos factors que actuen com a barrera. Per exemple, el desconeixement de les eines digitals o la manca de temps i recursos. Per això, des de la fundació ho volen posar fàcil als petits negocis per tal que facin el pas.

La campanya està adreçada als negocis que tenen menys de deu treballadors (inclosos també els autònoms o despatxos de professions liberals), i donen de temps entre aquest mateix dimarts i el proper 18 d'octubre per participar-hi. A través del web de la campanya o trucant al telèfon gratuït 900 866 192, els comerços poden sol·licitar que un tècnic de la fundació els visiti.

Tenir el web activat en només una hora
Un cop concertada la cita, en només una hora i previ pagament de 8 euros (per a la compra del domini .cat) el web de la botiga o negoci ja estarà operatiu. Al web s'hi inclourà la geolocalització del negoci, fotografies, descripció de l'activitat, horaris i també l'opció d'enllaçar amb les xarxes socials que tingui actives el propi comerç. El tècnic també explicarà a les persones interessades com fer el manteniment del web. Tot l'assessorament és gratuït.

Aquest és un primer esglaó per introduir-se en el món d'Internet. Ara bé, el projecte també compta amb una altra opció per a aquells negocis que ja tenen un web però que volen fer un pas més i, per exemple, començar a vendre a través d'Internet. Per a aquests casos, Huguet ha explicat que tenen una altra plataforma que posa d'acord els negocis amb les empreses de creació de pàgines web que hi ha a la zona de Girona. Aquest segon pas es fa a través del col·lectiu de professionals adherits a la plataforma www.TICCENTRAL.cat.

Un cop es desplegui el projecte a Girona, la voluntat de la Fundació puntCAT és estendre-ho a d'altres ciutats catalanes. L'alcaldessa de la ciutat, Marta Madrenas, ha agraït que la fundació s'hagi fixat en Girona i ha remarcat que se senten "molt còmodes" amb el projecte, perquè encaixa bé amb alguns dels objectius del govern municipal. "És un projecte que té en compte les TIC, que vol dotar de més ús i identitat la llengua catalana i que potencia el comerç de proximitat", ha valorat l'alcaldessa, que ha animat tots els comerços a sumar-se a la campanya i aprofitar aquesta oportunitat. "Si no s'hi sumen s'equivoquen greument perquè és una gran oportunitat, tenir un lloc a Internet és imprescindible per a qualsevol negoci", ha valorat.

Per la seva banda, el delegat del Govern a Girona, Eudald Casadesús, ha destacat que aquest projecte contribueix a fer "més competitives" aquestes petites empreses i que ajuda a impulsar la normalització lingüística del català a Internet.

La Fundació puntCAT –entitat privada sense ànim de lucre- va néixer el 2004 amb la voluntat d'impulsar la identitat catalana i la normalització de l'ús del català a Internet. Des del 2006, promou el domini .cat, el primer domini associat a una comunitat lingüística i cultural de tot el món.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema