És una de les rotondes més transitades de Girona. La rotonda del Rellotge suporta multitud de vehicles que van o vénen i està regulada per semàfors a totes les entrades a la girola. Fins i tot n'hi ha transervalment per permetre als vianants creuar-la des de l'avinguda Ramon Folch al parc de la Devesa, o viceversa. Però en breu se'n posaran en funcionament dos més. Serviran per regular el pas de les bicicletes per aquest punt seguint els pilars del viaducte. Els semàfors són la solució que ha trobat l'Ajuntament per garantir la «seguretat» de tothom. De fet, al llarg d'aquest carril bici, que va des del Punt de Benvinguda (a tocar el riu Onyar) fins a la plaça Poeta Marquina (pràcticament a l'estació de d'atobusos i trens) n'hi ha a dos llocs més. N'hi ha un que ja funciona al carrer Santa Eugènia i un altre a la ronda Ferran Puig. Els dos ja estan en funcionament.

Que hi hagi encara més semàfors en aquest punt i puguin provocar retencions no preocupa el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà. Un estudi de l'any 2008 indicava que per aquesta zona hi passen uns 30.000 vehicles al dia procedents de Sarrià, Pedret, Fontajau i tota la zona del carrer riu Güell (després de passar per la carretera Barcelona i la ronda Ferran Puig).

Alcalà insisteix que el més important és la «seguretat». Admet que es tracta d'una zona amb «molta circulació» i, si hi ha problemes de trànsit, es «col·lapsa tota una entrada a la ciutat». Però també deixa clar que l'Ajuntament aposta perquè «la gent no entri amb el vehicle a la ciutat, sense arribar a prohibir-lo». Alcalà apunta que «si es col·lapsa, la gent optarà per altres mitjans». De fet, fins i tot admet que està «provocant la dificultat d'entrada a la ciutat».

Amb accions com aquesta i d'altres en diversos punts de la ciutat «no hi haurà fluïdesa per entrar a la ciutat. I la gent que passi per la ciutat perquè va cap a Barcelona, per exemple, haurà de buscar alternatives, perquè per aquí no escurçarà camí», manté. «El que volem és esponjar la ciutat de vehicles. I ho posem difícil», insisteix. "Òbviament, aquesta idea no es queda aquí, sinó en la posada en marxa d'aparcaments als afores i la col·locació de parades de girocleta, entre altres.