Fa pocs mesos, el jove Marc Prat, campió del món i d'Europa de Biketrial, va astorar les comarques gironines quan va circular pel llom de la barana de pedra del pont de Besalú i més endavant es va «passejar», també sobre dues rodes, pels merlets de la torre del viaducte. La proesa va quedar recollida en el documental Història d'un repte, que va ser el seu projecte final de grau per als estudis de Comunicació que va fer a la UdG. Però Prat (Bescanó, 1993) continua tenint set de nous reptes, i ara n'està preparant un a la ciutat de Girona. Assegura que de moment n'està parlant amb l'Ajuntament, i espera poder-ho fer públic a principis d'any. De moment, i com si fos una mena d'entrenament, fa pocs dies va circular amb bici per la muralla de Girona, tot fent un nou vídeos espectacular que ha fet córrer per les xarxes socials.

Assegura que en aquesta ocasió ha escollit la muralla de Girona perquè és un espai emblemàtic d'una ciutat a la que té molt d'apreci. I és que les seves acrobàcies tenen un doble objectiu. Per una banda, vol aplicar tot el que va aprendre al grau de Comunicació, de manera que vol ajudar a «difondre espais emblemàtics d'una manera original, sortint del típic vídeo paisatgístic i agafant com a fil conductor l'acció i el fet de posar-se a prova», explica Prat. L'altra objectiu és contribuir a la difusió d'un esport que és minoritari «però que pot arribar a ser molt interessant».

Prat assegura que, quan les obligacions l'hi permeten, es passa dues o tres hores al dia sobre la bici, tot i que no sempre ho pot fer. Assegura que per els reptes, més que ser difícils, requereixen un gran nivell de concentració mental, i assegura que no sent por quan es troba a les altures. «És cert que l'alçada sempre fa respecte, però porto des dels set anys fent trials, de manera que l'equilibri forma part de mi i tinc un gran control mental», assenyala.

Tot i que ell està sol a dalt la bicicleta, i s'encarrega de planificar totes les gravacions, a l'hora de rodar compta amb una productora que li dóna suport, per tal d'aconseguir un producte el millor acabat possible i que se segueixi fent viral a les xarxes.