Girona participa fins avui al congrés de primavera que ha organitzat l'European Cities Marketing (ECM Spring meeting) a ciutat polonesa de Gdansk. Sota el lema «The DMO of the future», més de 200 professionals dels diferents països europeus debatenn sobre les últimes tendències del màrqueting de les ciutats i la correcta gestió del turisme.

Com cada any, Girona assisteix a aquest congrés com a membre d'aquesta associació internacional (ECM) i, a més, aquest any participarà en el grup de «city cards for beginners», ja que la ciutat està treballant per a la implantació de la targeta turística. Aquesta reunió es portarà a terme sota el títol «És vostè un membre d'ECM que planteja llançar una targeta de la ciutat? Faci les seves preguntes als experts de la targeta de la ciutat». En aquest espai hi participaran ciutats que vulguin implantar o millorar el programa de la City Card amb l'avantatge de comptar amb consells i opinions d'experts.

La regidora de Turisme, Glòria Plana, ha explicat que s'està «treballant perquè Girona tingui ben aviat la seva pròpia 'City Card', i aquest congrés ens permetrà recollir models i compartir experiències i conèixer les noves tendències de màrqueting per promocionar i posicionar la ciutat».