Al llarg del matí d'ahir es van poder veure diversos autocars entrant i sortint a la futura estació soterrada al parc Central de Girona. Fonts del Departament de Territori de la Generalitat van confirmar que estan comprovant els accesos i la rampa per tal que tot estigui correcte. La rampa està situada a la zona de la plaça d'Europa on alguns veïns van fer renéixer les queixes pels conficltes en la mobilitat que es poden generar per la quantitat de moviments diaris que suposarà la posada en funcionament d'aquesta instal·lació. L'estació té 27 andanes, tres de les quals per a parades ràpides, i s'espera que en moments punta s'hi puguin fer fins a vint operacions simultànies.

Alguns dels veïns consultats ahir per Diari de Girona van exposar que ja tenen els problemes en la mobilitat i van apuntar que els canvis que en el seu dia es van produir a la cruïlla entre el passeig d'Olot i l'avinguda de Sant Narcís ja generen conflictes «considerables». «Només hi faltaven els autobusos», uns vehicles de grans dimensions, lents i que hauran de fer maniobres per entrar a la rampa d'accés, tant els que vinguin d'Emili Grahit, com sobretot els del passeig d'Olot, que ho faran per un carril intermedi. Històricament també hi ha hagut queixes per la contaminació que generaran tots aquests autobusos movent-se per la plaça d'Europa, malgrat que des de Territori s'ha insistit que les instal·lacions provocaran pràcticament «contaminació acústica i ambiental zero».

L'estació ha tingut una inversió de 7,8 milions d'euros, a càrrec de la Generalitat. Les tasques estan pràcticament acabades i es preveu que s'entreguin a l'Ajuntament de Girona durant aquest mateix mes d'abril. Poc després es preveu que ja entri en funcionament.

La plaça d'Espanya

Un cop entri en funcionament l'estació soterrada, es podrà desmantellar la que hi ha a la plaça d'Espanya, que era la provisional, un cop enderrocada la històrica del parc Central. Quan la plaça Espanya estigui neta, caldrà afrontar-ne la reurbanització. Ara mateix, hi ha tres propietaris: un particular, l'Ajuntament i Adif. Caldran doncs, nous acords entre el consistori i l'organisme estatal, quan encara ressonen les constants picabaralles per les obres eternes al parc Central. Una reurbanització que havia d'acabar aquest abril i que ara ja s'ha dit que ho farà al desembre.

  • Com creus que afectarà al trànsit de la zona la nova estació d'autobusos?