L'Ajuntament de Girona considera que, davant del creixement del nombre de viatgers a l'aeroport del Prat, l'aeroport de Girona-Costa Brava pot «assumir perfectament i sense grans inversions el rol de quarta pista del Prat quan sigui necessari». L'alcaldessa, Marta Madrenas, creu que el consistori ha de prendre la iniciativa i ser proactiu davant d'aquesta possibilitat, i per això l'Ajuntament ha encarregat un estudi a la Cranfield University (Regne Unit) perquè ho certifiqui.

L'objectiu de l'informe, que es va encarregar el 17 de març i que ha d'obtenir resultats abans de l'estiu, és analitzar les possibilitats de futur de l'aeroport gironí, estudiant el seu pes territorial i les complementarietats amb l'aeroport del Prat. En aquest sentit, es vol determinar amb metodologia científica les potencialitats de les instal·lacions de Vilobí dins del sistema aeroportuari català i com a node del Corredor Mediterrani, per poder traslladar aquesta informació als agents polítics territorials i els gestors aeroportuaris.

Ara que la possibilitat de fer un baixador del TAV a l'aeroport ha tornat a prendre força, Madrenas creu que l'Ajuntament de Girona s'ha d'involucrar en un debat que ja porta temps latent. «Davant el creixement de viatgers a l'aeroport del Prat caldrà disposar d'instal·lacions que complementin l'aeroport de Barcelona, i el de Girona pot assumir perfectament i sense grans inversions aquest rol de quarta pista d'El Prat quan sigui necessari», diu. En aquest sentit, creu que «els efectes econòmics sobre la ciutat de tenir un aeroport ben connectat i fent funcions de quarta pista del Prat són evidents: no només per l'atracció de turisme, sinó també per ampliar les possibilitats del món empresarial per establir relacions arreu d'Europa, així com per incrementar les facilitats dels gironins per viatjar».