La nova estació d'autobusos de Girona. Les instal·lacions estan situades a l'estació intermodal soterrada de la línia d'alta velocitat, al parc Central, i s'hi accedirà a través de la mateixa entrada a l'estació del TAV. Les obres de la nova estació han estat executades per la Generalitat i han tingut un cost d'uns vuit milions d'euros.

L'Ajuntament ha organitzat aquest dissabte una jornada de portes obertes a l'equipament per tal que els interessats puguin conèixer aquest nou espai. El dia abans, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont

La jornada es farà de les deu del matí a les dues del migdia. El tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Activitats, Mobilitat i Via Pública , Joan Alcalà, ha ressaltat que la nova estació significarà «una millora important en el servei per als ciutadans que es desplacen a través d'aquest mitjà».

L'estació té una superfície de 14.657 metres quadrats, que es reparteixen en les andanes (prevestíbul i central), la sala d'espera (climatitzada i aïllada del soroll de les andanes), el vestíbul, els vials de circulació dels autobusos, les andanes i les taquilles. Hi haurà 24 andanes per als serveis regulars i 3 per al propi funcionament de l'estació. També hi haurà deu taquilles per als operadors i una per a l'Autoritat Territorial de la Mobilitat de l'Àrea de Girona (ATM) i la Girocleta.

Actualment l'estació té vuit operadors amb línies regulars: 5 de nacionals (Ampsa, Barcelona Bus - Sagalés, Eix Bus, Sarfa i Teisa) i 3 d'internacionals (Eurolines, Linebus i Ouibus). També hi operen companyies internacionals que uneixen diferents punts del continent europeu i el nord de l'Àfrica. La nova estació obrirà cada dia de l'any de les 5.45 a les 23.00 hores.