La novena edició del 'Shopp Out' de la Fundació Ramon Noguera de Girona ha tancat amb 46.000 visitants, un miler més que a la mostra celebrada el maig de l'any passat. Amb un dia menys d'obertura, la iniciativa ha batut rècords amb una afluència massiva des del primer dia i arribant a puntes com el dissabte, quan s'hi van congregar 14.000 persones.

El projecte ha ofert des del 4 al 7 de maig els productes d'una quarantena de marques amb descomptes de fins al 70%. La iniciativa té com a objectiu difondre i donar suport a les tasques que realitza aquesta entitat, que treballa amb persones amb diferents graus de discapacitat intel·lectual. La directora de la fundació, Pepita Perich, assegura que l'èxit de la convocatòria demostra que tenen "un públic fidel" i que valora la qualitat dels productes que s'hi ofereixen.

La iniciativa va néixer el juliol de 2013 amb només 200 metres quadrats de superfície. L'èxit ha estat tal que des d'aleshores no ha parat de créixer. A hores d'ara, celebren dues edicions anuals i se situen en un emplaçament de 4.000 metres quadrats.

Els visitants també han pogut gaudir de la oferta gastronòmica dels anomenats 'food trucks', concerts en directe i espectacles familiars. El 5% de les vendes generades es destinaran a projectes socials de la fundació.

L'entitat ja treballa en la propera edició de tardor, que serà la desena i que volen que sigui "especial".

Una entitat dedicada als discapacitats

La Fundació Ramon Noguera atén més de 1.000 persones al llarg de l'any i ocupa a més de 350 treballadors, dels quals 190 tenen algun tipus de discapacitat. Enguany, els han reconegut amb la Creu de Sant Jordi.