Potser hi havia flors, o no. Potser la gent considera que s'hauria de dir Temps de material reciclat, o no. Potser la gent creu que per aquestes dates floreixen els gironins més agres que critiquen totes les exposicions, o no. Tot... pot ser.

Ara bé, el que sí que és -i no va acompanyat d'una paraula que genera dubtes com un potser- és que Temps de flors genera diners. I la pela és la pela. Així que deixem-nos de romanços perquè el festival gironí de les flors un any més ho ha petat. Els restaurants s'han omplert tant el cap de setmana com els dies no festius, els hotels han penjat el cartell de «complet» i les botigues van quedar a vessar d'encuriosits i de compradors.

«Temps de flors ha estat un èxit i les condicions meteorològiques ens han acompanyat, a diferència de l'any passat», destaca el president de l'Associació d'Hostaleria, Turisme i Restauració de Girona, Josep Carreras.

Els hotels de la ciutat de Girona han arribat al 100% d'ocupació els dos caps de setmana del festival. «I, sense dades encara definitives, creiem que entre setmana hem superat el 80% d'ocupació, que era la previsió que teníem», afegeix Carreras.

En el sector de la restauració, els restaurants gironins han percebut, en general, un boom de clients els primers dies del festival. «Molta gent venia a les quatre de la tarda demanant taula perquè no havien trobat lloc per dinar», explica Josep Campos, encarregat del Sushi Bar. Els restaurants també s'han omplert el darrer cap de setmana, però no «amb la bogeria dels primers dies del festival», destaca Patrick Duran, gerent de la Dolce Vita. «Tinc la sensació que ha vingut més gent que altres edicions i, això sí, amb més diners», apunta.

I les botigues també s'han omplert. Les temperatures altes dels darrers dies han obligat turistes -i també gironins- a refugiar-se, per uns minuts, als establiments. I de pas, comprar allò que de cop necessites. O emportar-se un record de la ciutat de Girona, ja sigui des d'una samarreta fins a un souvenir.

«Hem venut més que un cap de setmana normal, però igual que en altres edicions de Temps de Flors», destaca la Josefina Pla, dependenta de la botiga Tot bonic del carrer de la Força, mentre embolica un imant de les cases de l'Onyar.

I en establiments poc concorreguts pel turisme, com la llibreria Sefarad, també s'ha notat una alta presència de visitants. «Ha entrat més gent a la botiga que de costum i ha comprat més», destacava Sergi Fedoo, encarregat de l'establiment.

Les botigues, com cada any, també han tingut un paper destacat en el festival amb la decoració dels seus aparadors. En el transcurs d'una gala celebrada ahir al vespre a l'auditori del centre cultural La Mercè de Girona es van lliurar els premis del concurs d'Aparadors.

El guanyador va ser l'establiment Groovy Shop Gallery, amb un muntatge que simula les cases de l'Onyar sobre un riu de flors. El segon premi se'l va endur la pastisseria Noguera i el tercer, The J&J Lab estilistes.

«Orgasme floral»

Durant l'acte d'ahir també es van atorgar els premis del concurs de Flors i Plantes, així com el del concurs de curtmetratges Just for Flowers. Orgasme floral va ser l'obra audiovisual guanyadora. Realitzat pel grup cassanenc la Divina Tramoia, el curmetratge va guanyar pel seu guió original i atrevit i per saber integrar perfectament els elements que es demanaven: una bona càmera oculta, la localització del temps de flors i l'objecte: una bombeta.