La portaveu del grup municipal del PP de Girona, Concepció Veray, va reclamar ahir «revisar les freqüències de pas dels busos urbans de totes les línies els caps de setmana, molt concretament els dissabtes, per tal d'adaptar-les a les necessitats reals dels usuaris i millorar el servei».

Mitjançant una moció que se sotmetrà a debat i votació en el ple de dilluns vinent, Veray ha explicat que «el foment del transport públic ha de ser un dels eixos fonamentals de les polítiques de mobilitat d'aquest Ajuntament. La utilització del vehicle privat comporta un cost important en la qualitat de vida, sobretot per les altes taxes de contaminació ambiental i acústica que aquest provoca i que afecta de forma directa a la salut de les persones».

Així mateix, es reclama «actuar de manera immediata en la L1 i modificar la freqüència de pas dels dissabtes a cada 15 minuts, i els diumenges i festius, a cada 30 minuts». És la línia que connecta Montjuïc amb l'Avellaneda passant per Correus.

«També considerem que cal actuar en la L10 i ampliar el servei de diumenges i festius amb uns horaris concrets com existeix en les línies que uneixen la nostra ciutat amb alguns municipis de l'àrea urbana de Girona com són Salt, Sarrià o Vilablareix; i reforçar els mecanismes de control en relació amb el compliment dels horaris i freqüències establerts per part de TMG, sobretot els dies de grans esdeveniments a la ciutat com Fires de Sant Narcís o Girona Temps de Flors», ha assenyalat. La línia connecta l'estació amb Fornells de la Selva, passant per l'Eixample i Palau.

En aquest sentit, Veray ha destacat que «des del Partit Popular sempre hem apostat amb fermesa per la potenciació i millora de la xarxa de transport públic de la nostra ciutat». «Creiem en la necessitat de traslladar el protagonisme del vehicle privat al transport col·lectiu però també que cal fer-ho sense imposicions, i respectar sempre la llibertat de l'individu a l'hora d'escollir», ha remarcat.

Finalment, ha assenyalat que «davant les reiterades queixes dels veïns en relació amb l'actual xarxa de bus urbà existent a la ciutat ha arribat el moment que des del Govern s'actuï i es deixi de fer servir la Taula de Mobilitat com a coartada i, per tant, es passi de les paraules a l'acció».