La CUP-Crida per Girona va tornar a denunciar ahir, per segon any, que els socorristes de la piscina municipal segueixen sense «poder atendre en català». En un comunicat, la formació va criticar que «s'hagi tornat a renovar el contracte a l'empresa Emergències Setmil, SL sense exigir cap millora en aquest sentit i lamenten la despreocupació del govern gironí» Així, afirmen que han tornat a rebre queixes «de diversos usuaris de la piscina de la Devesa que no han pogut ser atesos en català per part dels socorristes».

«L'estiu passat la formació ja va denunciar aquest fet i el govern es va comprometre a buscar-hi solució» però «el juny passat es va tornar a prorrogar el contracte sense incloure cap modificació que exigeixi el domini del català per part dels socorristes», van dir.

Segons la portaveu Laia Pèlach, el cas suposa «un incompliment del Reglament per a l'ús de la llengua catalana» del mateix Ajuntament, afirmen que han demanat explicacions al govern i que han denunciat els fets a la Plataforma per la Llengua. A més, neguen «que la situació tingui relació amb la manca de persones formades per exercir de socorristes i amb domini del català si no amb les dinàmiques pròpies de l'empresa subcontractada i amb les condicions laborals precàries que s'ofereixen a aquests professionals».

Per això, demanen «que es replantegi l'actual model de gestió dels socorristes de les piscines municipals i s'optin per fòrmules com la municipalització.

Formació ocupacional a Girona

Des de l'Ajuntament, la regidora d'Esports, Isabel Muradàs, va reiterar ahir que no hi ha prou oferta de socorristes per la demanda que hi ha a la demarcació, la qual cosa fa que hagin de «sortir fora nosaltres i molts més municipis».

Amb tot, Muradàs va assegurar que des de l'Ajuntament, a través d'alguna acadèmia o directament a través dels serveis d'ocupació municipal, estan estudiant si seria possible realitzar formació pròpia «per aconseguir que més gent tingui la formació en socorrisme». «Sembla que hi hauria la possibilitat», un sistema que «també estan estudiant altres ajuntaments».

En paral·lel, la regidora va voler deixar clar que no han rebut queixes d'usuaris de les piscines i que tant l'any passat com aquest van oferir als socorristes formació voluntària de català al centre de normalització lingüística. «Tots es van apuntar», va dir, «la predisposició per entendre, per descomptat que la tenen i per intentar-lo parlar també». «Són poques hores», va afegir Muradàs i va destacar «la bona predisposició que han tingut tots els socorristes».