L'Ajuntament de Salt ja ha adjudicat el contracte per a la instal·lació de tres caixes i un radar que anirà rotant d'una a l'altra, de manera que el conductor mai sabrà on es troba l'aparell. El contracte, per una durada de quatre anys, va sortir a licitació el passat 14 de juliol per un preu de 212.826,24 euros (IVA inclòs) i s'ha adjudicat ara a l'empresa Tradesegur SA per import de 211.616,30 euros.

En concret, el contracte preveu el subministrament, instal·lació, posada en marxa i manteniment d'un cinemòmetre, per efecte Doppler, que anirà rotant aleatòriament en una de les tres caixes (cabines de pal) que es col·locaran, totes a la mateixa zona.

La primera de les caixes es col·locarà a la carretera C-65 (que va de Girona a la rotonda del peatge de l'AP-7 Sud) i on la velocitat màxima permesa és de 80 km/h; una altra, a l'avinguda Marquès de Camps (entre la rotonda de l'autopista i la rotonda al costat del Viena) i la tercera, a l'avinguda de la Pau (entre la rotonda del Viena i la de l'hospital Santa Caterina).

L'objectiu, segons va explicar el regidor de Mobilitat, Toni Vidal, és «millorar el trànsit del sector», ara amb un alt volum de vehicles que circulen a gran velocitat. La previsió és que en unes vuit setmanes (cap a l'octubre) ja estiguin col·locades i entrin en funcionament. Llavors, va explicar Vidal, estarà en període de proves. Quan el radar detecti la infracció, el conductor rebrà un avís. Això passarà durant uns dies, però després ja començarà a multar, va afegir.

On segur que no hi haurà cap avís és en l'altra part del contracte. En concret, s'instal·larà una càmera de control de trànsit semafòric al passeig de Països Catalans, a l'encreuament amb el passeig del Marquès de Camps. És a dir, aquest sistema multarà aquells vehicles que se saltin el semàfor en vermell. El sistema és el mateix que ja aplica Girona al semàfor de la cruïlla de la carretera Barcelona amb Emili Grahit. Segons el regidor, al punt escollit s'hi han detectat aquest tipus d'infraccions, una infracció considerada com a greu.

L'objectiu del consistori és millorar la seguretat en aquestes zones, però també aconseguir més recursos per fer front a totes les necessitats del municipi. Per exemple, l'equip de govern mai ha amagat el mal estat del paviment de la C-65 (la