El nou Range Rover Evoque és la constatació que reinventar-se encara és possible, fins i tot per a una marca tan fidel a la tradició com ho és la britànica. L´espectacular disseny de la carrosseria, en què destaquen unes rodes enormes, i la característica forma de les finestres, que es van fent més estretes a mesura que s´acosten a la part del darrere del cotxe, fan que l´Evoque es converteixi en el centre de totes les mirades. Realment la línia d´aquest nou totcamí de Land Rover, exquisida, i el fet que, pel preu, s´obri a una nova franja de clients, fan que sigui molt llaminer. De fet, amb el nou Evoque, Land Rover preveu doblar les matriculacions en el mercat espanyol, ja que el segment dels totcamí és un dels que encara mig trampegen la gamma de l´Evoque té versions només amb tracció davantera, més econòmiques que les de transmissió integral. Tot un cop d´efecte, doncs, de Range Rover.

L´Evoque, que ofereix carrosseries de tres portes i també de cinc, és un vehicle realment petit: fa 4,36 metres de llargada (4,37 el de cinc portes), uns 30 centímetres menys que el BMW X3, l´Audi Q5 i el Mercedes GLK, i 20 més que el Mini Countryman, els seus rivals més directes. De tota manera, anuncia el maleter de més capacitat entre els potencials competidors: 550 litres, un paràmetre que s´ha de tenir molt en compte per a una possible utilització familiar. El Range Rover Evoque, que comparteix plataforma amb el Freelander 2, està homologat per a cinc places, però el client pot demanar, si ho prefereix, la versió de tres portes, una configuració de només dos seients al darrere.

Una luxosa sala d´estar rodant

Fa goig asseure´s en l´Evoque i percebre la sensació d´altíssima qualitat que transmet tot l´habitacle. Podríem dir, directament, que es respira aquesta qualitat i, en aquest sentit, no podem passar per alt que l´Evoque que hem provat tenia el quadre de comandaments, els seients i una part dels panells de les portes folrats amb cuir, i, olfactivament, un cotxe que tingui pell a l´interior desprèn una olor molt agradable i característica. Fa olor d´elegant.

Un cop en marxa, l´aïllament acústic de l´habitacle és també un dels aspectes que denoten clarament que som al volant d´un cotxe distingit, en què la comoditat de conductor i ocupants ha estat una de les prioritats dels qui l´han creat. L´espai interior no és enorme, però n´hi ha prou per poder fer una utilització familiar del vehicle. Diguem, de passada, que és clarament recomanable la versió amb carrosseria de cinc portes, ja que, a part de ser més econòmica, ofereix més espai per als ocupants de les places del darrere.

Àgil, estable, dinàmic

Hem conduït la versió turbodièsel més potent del Range Rover Evoque, impulsada per un vigorosíssim tetracilíndric turbodièsel de 2.2 litres i 190 cavalls acoblat a un canvi automàtic de sis relacions que té com a novetat un comandament circular en comptes de la palanca convencional. Ens ha agradat molt la immediatesa amb la qual respon el motor, i també el vigor de què fa gala en tota la gamma de revolucions. Amb el Range Evoque és molt fàcil superar, pràcticament sense adonar-nos-en, el límit legal vigent de velocitat. Els cavalls apareixen molt aviat i tenen molta empenta.

A més a més, el vehicle mostra un pas per revolt molt neutre, pràcticament sense balanceig, cosa que, a part de transmetre molta confiança, permet fer una conducció molt similar a la d´un turisme. Recordem que disposa del sistema Terrain Response, que fa possible triar entre diferents escenaris (neu, fang, roques) als quals s´adapta de manera automàtica i electrònica el comportament del cotxe. Tota una assegurança.