SEAT Mii 1.0 12v 75 CV STYLE

Seat petit, gran Seat

El nou Mii sorprèn pel gran aplom amb què trepitja l'asfalt, propi d'un vehicle de més envergadura

 16:55  
Nou Seat Mii.
Nou Seat Mii. km77.com

JOAN ROSSINYOL. Cada llançament de SEAT és una notícia de país. I si el cotxe que la firma posa en el mercat és un model petit, encara se´n fa més rebombori, perquè per l´inconscient col·lectiu hi circula la realitat incontestable, i ja històrica després de més de seixanta anys d´existència de la marca, que SEAT va permetre, gràcies a un cotxe petit €no cal que di-guem quin€, la motorització de la nostra societat.
Contemplant el moderníssim Mii, és impossible no remetre´s a la genealogia dels utilitaris de la marca, en un recorregut que ens porta a automòbils que van tenir una repercussió social enorme, cadascun en la seva època, i un èxit comercial indiscutible, fins al punt que ningú no els ha pogut esborrar del mapa: Arosa, Marbella, Panda i 600 són els avantpassats il·lustres del nou Mii, un utilitari del segle XXI que, pel que hem pogut comprovar en aquesta prova, té molts arguments per convertir-se en l´opció preferida per als qui vulguin un utilitari pràctic, dinàmic, segur i atractiu.

I, a més a més, fet al país, un argument que, tal com van les coses, potser val la pena que afegim a la llista dels més importants quan ens plantegem quina opció de compra fem a l´hora de canviar de cotxe. Centrem-nos, però, en el veritable protagonista de les pàgines de prova d´avui: el Mii.

Disseny de qualitat, la marca de SEAT
La primera impressió que es té en contemplar el Mii és que no es tracta d´un utilitari qualsevol. Des del primer moment s´hi veu un acurat treball de disseny: els grups òptics (tant els del davant com els del darrere), les formes dels para-xocs, el perfil inferior entre la carrosseria i les finestres, la línia que formen el sostre i la porta del maleter, la simpatia que desprèn el frontal? tot plegat fa que el Mii tingui una imatge captivadora que, a més a més, transmet solidesa.

En aquest sentit, hem de destacar la gran qualitat en els acabats que es percep quan ens acostem al cotxe i accedim a bord. El Mii és petit, però no pas microscòpic.

Amb una llargada de 3,56 metres, i gràcies a una generosa cota d´intereix que situa el tren del darrere molt a l´extrem de la carrosseria, ofereix una bona habitabilitat per a quatre adults. La forma recta de la capota fa que els ocupants de les places del darrere puguin respirar una certa amplitud a la zona de les espatlles i el cap. La zona del davant és especialment ampla, i hi trobarem un tablier molt net i funcional en què destaca la presència del navegador tàctil (just al mig) i un quadre de comandaments en què les grans dimensions del velocímetre contras-ten amb la petitesa del compta-revolucions i de l´indicador del nivell de combustible, també circulars i analògics.

Tot molt net i ben disposat. A les portes veurem que hi ha zones de planxa vista, que aporten color a l´interior de l´habitacle. També ens ha agradat molt la bona subjecció i la comoditat que proporcionen els seients, que tenen integrat el recolzacaps.

El maleter, dividit en dues zones horitzontals, ofereix un volum de càrrega de 251 litres, bastant gran en un cotxe d´aquestes característiques.

Els enginyers de SEAT han optat per muntar en el Mii motors tricilíndrics de gasolina. Concretament són dues variants d´un propulsor atmosfèric d´un litre de cubicatge, amb 60 i 75 CV, respectivament. Hem conduït el més potent, i ens ha semblat una meravella si tenim en compte la bona empenta que proporciona €a règims mitjans, això sí, perquè a la part baixa del compta-voltes li costa de recuperar-se i si el fem pujar de revolucions tampoc no treu geni€ amb unes mitjanes de consum realment molt baixes (per sota de 5 litres en conducció normal, i de menys de 4,5 si busquem afinar al màxim).

Unes bones credencials que encara seran millors l´any vinent amb l´aparició de les versions Ecomotive, amb sistema Stop&Start. De fet, per la manera com funciona, aquest propulsor sembla elèctric.

Des del punt de vista de la dinàmica de conducció, el Mii sorprèn pel gran aplom amb què trepitja l´asfalt, propi d´un vehicle més gros. SEAT ofereix la possibilitat de muntar-hi una suspensió esportiva, més dura, que rebaixa l´altura de la carrosseria. La direcció, a més, té bon tacte, i el cotxe obeeix amb molta agilitat. Aquest conjunt de qualitats fa que per ciutat sigui una joguina i per carretera un cotxe solvent i fins i tot divertit, capaç de fer trajectes llargs sense problemes.

Tecnologia

´The Legend of Zelda: Twilight Princess HD´, inclourà un nou mode ´heroi´

´The Legend of Zelda: Twilight Princess HD´, inclourà un nou mode ´heroi´

El nou lliurament és un remake gràficament remasterizat i tindrà també canvis en la dinàmica de joc

WhatsApp, en xifres

WhatsApp, en xifres

L'aplicació de missatgeria ha publicat algunes de les xifres. Té 1.000 milions d'usuaris actius

Apple permetrà canviar els iPhone trencats a les seves botigues

Apple permetrà canviar els iPhone trencats a les seves botigues

Fins ara, les Apple Store només acceptaven iPhones antics a canvi de diners però sense cap...

Cotxes

Volvo C70 Blanco, año 2010, 13000 kms, 2 puertas,

Volvo C70 Blanco, año 2010, 13000 kms, 2 puertas, Diesel, transmisión manuveure més

Ford Fiesta Rojo, año 2007, 34400 kms, 3 puertas,

Ford Fiesta Rojo, año 2007, 34400 kms, 3 puertas, Gasolina, transmisión maveure més

Volvo C70 Blanco, año 2010, 13000 kms, 2 puertas,

Volvo C70 Blanco, año 2010, 13000 kms, 2 puertas, Diesel, transmisión manuveure més

Mercedes Clase E Estate Verde, año 2000, 130000 km

Mercedes Clase E Estate Verde, año 2000, 130000 kms, 5 puertas, Gasolina, veure més

Renault Espace Gris, año 2004, 95000 kms, 5 puerta

Renault Espace Gris, año 2004, 95000 kms, 5 puertas, Diesel, transmisión aveure més

Volvo C70 Blanco, año 2010, 13000 kms, 2 puertas,

Volvo C70 Blanco, año 2010, 13000 kms, 2 puertas, Diesel, transmisión manuveure més

Renault Espace Gris, año 2004, 95000 kms, 5 puerta

Renault Espace Gris, año 2004, 95000 kms, 5 puertas, Diesel, transmisión aveure més

Volkswagen Golf Negro, año 2001, 157000 kms, 3 pue

Volkswagen Golf Negro, año 2001, 157000 kms, 3 puertas, Gasolina, transmisveure més

Renault Laguna Gris, año 2002, 213500 kms, 5 puert

Renault Laguna Gris, año 2002, 213500 kms, 5 puertas, Diesel, transmisión veure més

Ford Fiesta Rojo, año 2007, 34400 kms, 3 puertas,

Ford Fiesta Rojo, año 2007, 34400 kms, 3 puertas, Gasolina, transmisión maveure més

Alfa Romeo 156 SportWagon Gris, año 2004, 75000 km

Alfa Romeo 156 SportWagon Gris, año 2004, 75000 kms, 5 puertas, Diesel, trveure més

Ford Fiesta Rojo, año 2007, 34400 kms, 3 puertas,

Ford Fiesta Rojo, año 2007, 34400 kms, 3 puertas, Gasolina, transmisión maveure més

Renault Espace Gris, año 2004, 95000 kms, 5 puerta

Renault Espace Gris, año 2004, 95000 kms, 5 puertas, Diesel, transmisión aveure més

Volkswagen Golf Negro, año 2001, 157000 kms, 3 pue

Volkswagen Golf Negro, año 2001, 157000 kms, 3 puertas, Gasolina, transmisveure més

Renault Laguna Gris, año 2002, 213500 kms, 5 puert

Renault Laguna Gris, año 2002, 213500 kms, 5 puertas, Diesel, transmisión veure més

Alfa Romeo 156 SportWagon Gris, año 2004, 75000 km

Alfa Romeo 156 SportWagon Gris, año 2004, 75000 kms, 5 puertas, Diesel, trveure més

Mercedes Clase E Estate Verde, año 2000, 130000 km

Mercedes Clase E Estate Verde, año 2000, 130000 kms, 5 puertas, Gasolina, veure més

Renault Laguna Gris, año 2002, 213500 kms, 5 puert

Renault Laguna Gris, año 2002, 213500 kms, 5 puertas, Diesel, transmisión veure més

Mercedes Clase E Estate Verde, año 2000, 130000 km

Mercedes Clase E Estate Verde, año 2000, 130000 kms, 5 puertas, Gasolina, veure més

Alfa Romeo 156 SportWagon Gris, año 2004, 75000 km

Alfa Romeo 156 SportWagon Gris, año 2004, 75000 kms, 5 puertas, Diesel, trveure més

El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació
  Trànsit
 

Informació de gran utilitat sobre el carnet per punts, assegurances, normes de circulació...

Carnet per punts| Consells de circulacióAssegurances| Estalvi de gasolina| Conducir amb neu o gel| 
 

Salut

La diarrea infantil és un dels mals més habituals de cada temporada.
Què poden menjar els nens amb diarrea?

Què poden menjar els nens amb diarrea?

Davant aquesta dolència és important tenir en compte les diferents fases i adoptar una bona dieta...

El pol·len no dóna treva als al·lèrgics

El pol·len no dóna treva als al·lèrgics

Les altes temperatures d'aquest hivern han reactivat al·lèrgies més pròpies d'altres èpoques de...

5 formes per combatre la sequedat ocular

5 formes per combatre la sequedat ocular

L'arribada del fred i de l'are sec poden afectar negativament les persones amb aquest problema

El perill de mocar-se malament

El perill de mocar-se malament

Una tècnica inadequada pot provocar malalties com sinusitis, bronquiolitis o pneumònia

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya