Cada llançament de SEAT és una notícia de país. I si el cotxe que la firma posa en el mercat és un model petit, encara se´n fa més rebombori, perquè per l´inconscient col·lectiu hi circula la realitat incontestable, i ja històrica després de més de seixanta anys d´existència de la marca, que SEAT va permetre, gràcies a un cotxe petit €no cal que di-guem quin€, la motorització de la nostra societat.

Contemplant el moderníssim Mii, és impossible no remetre´s a la genealogia dels utilitaris de la marca, en un recorregut que ens porta a automòbils que van tenir una repercussió social enorme, cadascun en la seva època, i un èxit comercial indiscutible, fins al punt que ningú no els ha pogut esborrar del mapa: Arosa, Marbella, Panda i 600 són els avantpassats il·lustres del nou Mii, un utilitari del segle XXI que, pel que hem pogut comprovar en aquesta prova, té molts arguments per convertir-se en l´opció preferida per als qui vulguin un utilitari pràctic, dinàmic, segur i atractiu.

I, a més a més, fet al país, un argument que, tal com van les coses, potser val la pena que afegim a la llista dels més importants quan ens plantegem quina opció de compra fem a l´hora de canviar de cotxe. Centrem-nos, però, en el veritable protagonista de les pàgines de prova d´avui: el Mii.

Disseny de qualitat, la marca de SEAT

La primera impressió que es té en contemplar el Mii és que no es tracta d´un utilitari qualsevol. Des del primer moment s´hi veu un acurat treball de disseny: els grups òptics (tant els del davant com els del darrere), les formes dels para-xocs, el perfil inferior entre la carrosseria i les finestres, la línia que formen el sostre i la porta del maleter, la simpatia que desprèn el frontal€ tot plegat fa que el Mii tingui una imatge captivadora que, a més a més, transmet solidesa.

En aquest sentit, hem de destacar la gran qualitat en els acabats que es percep quan ens acostem al cotxe i accedim a bord. El Mii és petit, però no pas microscòpic.

Amb una llargada de 3,56 metres, i gràcies a una generosa cota d´intereix que situa el tren del darrere molt a l´extrem de la carrosseria, ofereix una bona habitabilitat per a quatre adults. La forma recta de la capota fa que els ocupants de les places del darrere puguin respirar una certa amplitud a la zona de les espatlles i el cap. La zona del davant és especialment ampla, i hi trobarem un tablier molt net i funcional en què destaca la presència del navegador tàctil (just al mig) i un quadre de comandaments en què les grans dimensions del velocímetre contras-ten amb la petitesa del compta-revolucions i de l´indicador del nivell de combustible, també circulars i analògics.

Tot molt net i ben disposat. A les portes veurem que hi ha zones de planxa vista, que aporten color a l´interior de l´habitacle. També ens ha agradat molt la bona subjecció i la comoditat que proporcionen els seients, que tenen integrat el recolzacaps.

El maleter, dividit en dues zones horitzontals, ofereix un volum de càrrega de 251 litres, bastant gran en un cotxe d´aquestes característiques.

Els enginyers de SEAT han optat per muntar en el Mii motors tricilíndrics de gasolina. Concretament són dues variants d´un propulsor atmosfèric d´un litre de cubicatge, amb 60 i 75 CV, respectivament. Hem conduït el més potent, i ens ha semblat una meravella si tenim en compte la bona empenta que proporciona €a règims mitjans, això sí, perquè a la part baixa del compta-voltes li costa de recuperar-se i si el fem pujar de revolucions tampoc no treu geni€ amb unes mitjanes de consum realment molt baixes (per sota de 5 litres en conducció normal, i de menys de 4,5 si busquem afinar al màxim).

Unes bones credencials que encara seran millors l´any vinent amb l´aparició de les versions Ecomotive, amb sistema Stop&Start. De fet, per la manera com funciona, aquest propulsor sembla elèctric.

Des del punt de vista de la dinàmica de conducció, el Mii sorprèn pel gran aplom amb què trepitja l´asfalt, propi d´un vehicle més gros. SEAT ofereix la possibilitat de muntar-hi una suspensió esportiva, més dura, que rebaixa l´altura de la carrosseria. La direcció, a més, té bon tacte, i el cotxe obeeix amb molta agilitat. Aquest conjunt de qualitats fa que per ciutat sigui una joguina i per carretera un cotxe solvent i fins i tot divertit, capaç de fer trajectes llargs sense problemes.