El nou 9-4X mostra una presència àmplia i poderosa, amb unes línies netes i ordenades que s'inspiren en l'esperit de disseny escandinau de Saab. El seu aspecte distintiu, que té molt en comú amb el nou 9-5 sedan, s'inspira en el premiat Concept Car Aero X, amb la seva característica graella i la il·luminació amb efecte «bloc de gel». Es configura a l´entorn d´una estructura creada expressament com a vehicle tot camí, fet que ha estat clau per aconseguir una facilitat de conducció excepcional. Totes les seves propietats tenen el suport de l'avançat sistema de tracció total, el Saab XWD, i el control de xassís adaptatiu DriveSense, una de les principals «armes» per aconseguir un excel·lent comportament sobre diferents terres.

L'habitacle del 9-4X ofereix un ampli i còmode espai per a cinc adults, i es distingeix per la disposició, a l'estil Saab, de tots els controls del cotxe orientats cap al conductor. La consola central i tots els instruments adopten una forma d'arc al voltant del lloc de conducció. En el 9-4X aquesta consola es presenta en acabat de fusta, o de fibra de carboni per a l'Aero.

Altres detalls són subtils referències a l'herència aeronàutica de la marca: com la lectura de velocitat a l'estil d'un avió, il·luminació en tons verds per a les agulles dels dials principals, sortides d'aire amb reguladors joystick i el botó d'encesa start/stop situat entre els seients davanters, al costat de la palanca de canvi. Els grans seients inclouen de sèrie un ajustament elèctric de vuit posicions per al conductor i un ajustament elèctric dels pedals com a opció. Els passatgers del darrere gaudeixen d'un allotjament ampli, que no es veu penalitzat per la presència d'una tercera fila de seients. També es beneficien d'un ajustament manual independent els respatllers, amb tres posicions, amb la finalitat de trobar la posició més còmoda per a cada ocupant.

La gran capacitat d'emmagatzematge a bord inclou dues butxaques amb coberta a totes les portes, una guantera frontal de dos nivells i una safata profunda a la consola central amb endoll de 12 volts i connexions USB i AUX. Els passatgers de la zona del darrere tenen espai d'emmagatzematge addicional a la cara posterior de la consola central i del reposabraços central.

El maleter del Saab 9-4X ha estat optimitzat per oferir un gran espai i facilitat d'ús. Els seients del darrere han estat dissenyats per plegar-se en un sol moviment sense haver de moure els coixins del seient o treure els reposacaps retràctils, i proporcionen així una superfície de càrrega completament plana i molt més còmoda i accessible. La part davantera disposa d'un compartiment practicable a través d'un agafador com el d'un avió, que revela un espai addicional per a objectes. El terra disposa de ganxos que permeten que la càrrega quedi organitzada de manera pràctica i eficaç.

La gamma de motors del 9-4X es compon de dos eficients propulsors V6 d'alumini amb transmissió automàtica de sis velocitats. Aquests motors, lleugers i compactes, tenen distribució variable de 24 vàlvules, tant en admissió com en escapament, i ofereixen un rendiment propi de motors de gran cilindrada. El motor atmosfèric 3.0 de 265 CV està destinat a la versió base i té injecció directa de combustible; impulsa el 9-4X de 0 a 100 km/h en només 9,0 segons. Disponible només per a la versió Aero, el motor 2.8 turbo de 300 CV ofereix un espectacular parell motor de 400 Nm entre 2.000 i 5.000 rpm.

Accelera de 0 a 100 km/h en 8,3 segons. Els dos motors estan acoblats a transmissions automàtiques de sis velocitats amb control electrònic adaptatiu. Les llantes d'aliatge de 18 polzades són de sèrie, mentre que els models Aero es distingeixen visualment per llantes d'aliatge de 20 polzades «turbina» de nou radis i graella frontal de color negre.

La màxima seguretat complementa les destacades prestacions, i el 9-4X es beneficia dels 50 anys d'experiència de Saab en la protecció d'ocupants. El test de col·lisió de la marca sueca i les simulacions per ordinador es basen en allò que passa en accidents reals. La major part de requeriments de seguretat establerts per Saab per als seus cotxes està per sobre dels legalment requerits, o dels que demanen associacions de consumidors.

El nou 9-4X està disponible a partir de 45.500 euros.