El mercat dels maxi escúters té en els models de cilindrada mitjana els seus principals valedors. Si bé els grans 600 es presenten com els màxims exponents en matèria tecnològica i de prestacions, en un graó immediatament inferior es poden trobar diverses alternatives entre 300 i 400 cc que destaquen per la seva homogeneïtat i polivalència.

Aquest és el cas de la última incorporació a la gamma Sym; el Maxsym 400i. Actual vaixell insígnia de la firma oriental, el Maxsym 400i arriba amb una inusitada força a aquest segment dels escúters. Una afirmació que se sustenta en unes qualitats dinàmiques, uns nivells d'acabat i un equipament que el situen entre els més destacats d'un sector competit, replet de noms il·lustres. Si a això hi afegim un preu dels més ajustats –5.199 euros amb la promoció actual–, la fórmula és gairebé insuperable.

Eficiència i potència

L'encarregat de moure el Maxsym és un monocilíndric 4T refrigerat per aigua i injecció electrònica Keihin, de 399 cc de cilindrada. El resultat en matèria de potència són uns dosificables 34 CV a 7.000 rpm, disponibles d'una manera més que raonable en tot moment; fet que es manifesta en tot tipus de traçats, des dels habituals trajectes urbans, on es necessita una resposta ràpida i contundent, fins als desplaçaments per vies ràpides, en els quals aconsegueix mantenir uns ritmes elevats sense cap tipus de problema.

Si a això se li afegeixen uns consums molt ajustats, amb una autonomia que pot arribar als 500 quilòmetres amb els 15,5 litres de capacitat del dipòsit, el Maxsym es presenta com una de les alternatives més homogènies del mercat dels 400. Per tancar l'apartat de la planta motriu, a Sym exhibeixen amb orgull el tractament ceràmic del cilindre, fet que li garanteix una fiabilitat i una durabilitat més bones.

Frenada combinada

Un altre dels punts forts d'aquest model és el seu comportament dinàmic. A això contribueix de manera directa una part de cicle més propera a la d'una moto que a la d'una escúter. Una forquilla davantera de doble tija juntament amb altres detalls, com un doble disc davanter de 275 mm de perfil ondulat i mossegat per pinces d'ancoratge radial, i un disc al darrere del mateix diàmetre, fan que sigui tota una delícia circular amb el Sym sobre qualsevol tipus de carretera o trajecte interurbà.

A més, els seus potents discos es veuen reforçats per un efectiu sistema de frenada combinada; i en el cas d'accionar el fre de darrere, aquest dispositiu acciona a la vegada un disc davanter. També té un pràctic fre manual d'estacionament. Una seguretat i eficàcia que demostra en marxa, que es transmeten directament tant al pilot com al passatger, i es reflecteixen en una agilitat i confort excel·lents. Bonic, efectiu i barat. Qui en dóna més?