No té una gran autonomia (màxim 700 quilòmetres), tampoc no és gaire pràctic per dipositar-hi maletes voluminoses, els seients de la fila posterior només són hàbils per a persones de mida petita i, a l’hora d’afrontar desplaçaments llargs, la comoditat no és el seu punt fort. Però un cop el Toyota iQ arriba a la ciutat, l’ultracompacte nipó es converteix en l’enveja. Malgrat ser un motor 1.0 de benzina, l’IQ consumeix molt poc; zigazagueja sense complicacions entre els altres cotxes; ocupa un espaí mínim; és molt maniobrable i gairebé sempre troba aparcament, ja que és capaç d’encabir-se en espais on la resta de conductors ni tan sols no intenten aparcar.

Un petit seductor

Malgrat les reduïdes dimensions (2.985 mm de llarg, 1.680 d’amplada i 1.500 d’alçada), el Toyota iQ és un vehicle atractiu, combina una imatge derivada dels seus germans grans, com l’Auris o el Yaris, amb unes formes arrodonides que li donen un estil simpàtic però musculós. Hi destaquen els fars gruixuts, els passos de roda amples i els parafangs. A dins s’hi troba més espai del que un s’espera, sobretot en les places del davant. Malgrat això, les places del darrere són reduïdes i només aptes per a desplaçaments curts. El maleter, malgrat tenir una gran portalada, és pràcticament inexistent; malgrat això hi ha la possibilitat d’abatre els seients posterior per disposar d’un bon espai d’emmagatzematge (fins a 292 litres de capacitat). El disseny interior, que segons diuen a Toyota s’inspira en les formes d’un peix manta, és força sobri, si bé compta amb materials de bona qualitat.

El petit Toyota utilitza dos motors -1.0 i 1.3 de benzina- i disposa d’una transmissió automàtica Multidrive S que complementa les caixes manuals. En la versió menys potent, es tracta d’un bloc de tres cilindres VVT-i que rendeix 68 cavalls, mentre que l’alternativa 1.3 ofereix 98 cavalls. Malgrat que la versió més potent té un funcionament una mica més suau, l’1.0 VVT-i és més que suficient per moure el vehicle gràcies al pes reduït (845 quilograms). Es tracta d’un bloc de tres cilindres en línia de 998 centímetres cúbics que ofereix un parell motor de 91 Nm a 4.800 rpm i que va associat a una caixa de canvis manual de cinc velocitats. Amb aquest motor, l’iQ arriba a una velocitat màxima de 150 km/h i accelera de 0 a 100 en 14,7 segons. El consum mitjà homologat és de 4,3 litres als cent quilòmetres i de 4,9 per ciutat.

A la carretera, una suspensió davantera McPherson de disseny especial li permet tenir una bona estabilitat si tenim en compte la poca distància entre eixos que té aquest Toyota.

Simple però atractiu

A l’interior no hi ha grans luxes, però tots els elements són de bona qualitat. Una pantalla tàctil aglutina les funcions d’àudio, telèfon i navegació.

Seguretat màxima

L’iQ disposa de més mesures de protecció dels ocupants de sèrie que la majoria de berlines del mercat. El petit Toyota munta de sèrie control d’estabilitat del vehicle amb assistència a la direcció, control de tracció, sistema de frenada avançat amb EBD, ABS i BA... A més, equipa 9 coixins de seguretat, inclòs el primer coixí de seguretat de cortina del món per al vidre del darrere.