901, 993 o 996. Aquestes xifres són el codi intern amb el qual a Porsche identifiquen les diferents versions del vehicle que concentra el millor de la marca, el 911. Uns números que els apassionats de la marca de Stuttgart coneixen a la perfecció; es tracta del primer 911 de la història (1964-1989), el primer «supervendes» (1993-1998) o el primer amb refrigeració líquida (1999-2004). Tot i la seva evolució, en totes les cinc generacions precedents, el nouonze sempre ha mantingut una filosofia inalterada.

La d´un vehicle amb un motor de sis cilindres bòxer penjant de l´eix del darrere i una carrosseria cupè «fastback» amb configuració per a 2+2 passatgers. I en la seva evolució, la corba sempre ha estat ascendent, on cada vehicle que apareixia superava l´anterior.

Però ara, els coneixedors de la marca alemanya tenen tres números nous per aprendre´s. Es tracta del 911. A final del 2011 es va ensenyar per primera vegada i acaba d´aterrar al nostre mercat. Un vehicle que aterra per desplaçar l´anterior 997 amb una dotació tecnològica pràcticament insuperable per a qualsevol altre vehicle del planeta. Un seguit d´ajudes a la conducció que converteixen el 991 en un vehicle extremadament ràpid; tan eficaç, que només les mans d´alguns pilots professionals podrien igualar si s´opta per desconnectar-les.

Però la tecnologia no és l´únic ingredient nou d´aquest Porsche. De fet, el 90% de les peces són noves en comparació amb la generació anterior. Entre els elements més destacats trobem la carrosseria de construcció lleugera completament nova, els seus motors més eficients i els nous sistemes de xassís. Fet que es tradueix en un vehicle més efectiu i un consum i unes emissions reduïdes fins al 16 %.

El nou referent de la marca alemanya ha aterrat al nostre país amb la carrosseria cupè i amb les variants Carrera i Carrera S. De tota manera ja s´ha presentat a versió cabriolet al Saló Internacional de Detroit, que compta amb una nova capota de fabricació lleugera, i que ben aviat aterrarà a casa nostra. En el Carrera s´equipa un motor bòxer de 3,4 litres amb 350 CV i un sistema de tracció posterior.

Hi ha una diferència de tot just 25 euros –a causa dels trams d´impostos sobre la matriculació– entre una caixa manual de set velocitats o bé la ràpida caixa robotitzada de doble embragatge PDK. Així doncs, el 911 va de 0 a 100 quilòmetres per hora en 4,4 (PDK i paquet Sport Chrono), 4,6 (PDK) o 4,8 segons (manual); mentre que la velocitat màxima és de 289 km/h i el consum és de fins a 8,2 litres.

En el Carrera S, el bloc de 3,8 litres rendeix 400 cavalls. Això li permet tenir una acceleració de 4,1 segons (PDK + Sport Chrono), una velocitat màxima de 304 km/hi un consum de 8,7 litres.

Màxima efectivitat

En el seu tren de rodatge, el 911 compta amb una batalla i amplada més grans, de manera que té menys balanceig als revolts. Per millorar-ho encara més, el vehicle pot comptar amb el nou sistema actiu de regulació del xassís Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), que disposa d´un impressionant sistema estabilitzador que permet que les rodes sempre estiguin més perpendiculars a l´asfalt; i amb el Porsche Torque Vectoring (PTV), que frena lleugerament les rodes de l´interior del revolt i accelera les de l´exterior per tenir més velocitat en el pas per revolt.

Una mostra del potencial d´aquest nou 911 és que és capaç de recórrer el traçat nord de Nurburgring en 7 minuts i 40 segons (14 segons més ràpid que el model anterior).

Els preus comencen en 99.393 euros per al Carrera amb caixa de canvis manual.