Amb l´adopció de la tecnologia Hybrid4, el Peugeot 3008 es converteix en el primer cotxe de sèrie Full Hybrid dièsel comercialitzat al món. Aquest cotxe és la concreció d´un projecte que ha posat de manifest tot el mestratge d´uns enginyers capaços d´aconseguir un resultat a l´alçada de les exigències mediambientals de la marca i garantir, al mateix temps, una conducció farcida de sensacions. I suposa, igualment, la virtuosa i original associació del dièsel i l´electricitat. El 3008 Hybrid4 es fabricarà a França (a Sochaux i a Mulhouse, on es munta l´eix del darrere híbrid) i es comercialitzarà aquesta mateixa tardor.

La denominació Hybrid4 designa la hibridació d´un motor tèrmic (un 2.0 HDi FAP de 163 CV) amb un motor elèctric d´una potència màxima de 37 CV. L´elecció d´un motor dièsel es deu al seu baix consum i a les seves reduïdes emissions de CO2, així com al domini de la marca de la tecnologia Stop&Start de nova generació, que assegura múltiples posades en marxa en silenci i sense vibracions.

Al crossover 3008, l´associació del dièsel i l´electricitat permet oferir 4 rodes motrius, 200 CV de potència, el model ZEV (Zero Emission Vehicle) i 3,8 l/100 km, a partir de 99 g/km de CO2.

El benefici per al client és immediat, amb un alt nivell de prestacions i uns consums molt baixos, amb un -35%, una xifra que és tota una revolució en un vehicle d´aquesta mida i capaç d´oferir aquestes prestacions.

En contra del que habitualment es creu, el conductor disposa en aquest cas d´una llibertat de conducció ampliada gràcies a l´aportació de la tecnologia híbrida. Es tracta de sensacions de conducció inèdites que s´expressen de múltiples maneres: amb prestacions d´alt nivell associades a un comportament en carretera de primer ordre; amb la llibertat i la simplicitat d´ús que ofereix la possibilitat d´escollir entre quatre modes de conducció: ZEV, 4WD (4 rodes motrius), Sport i Auto; amb el silenci de funcionament que permet l´opció de roda només en mode elèctric; amb la tranquil·litat que proporciona la seguretat derivada de la motricitat de les 4 rodes; amb el respecte al medi ambient d´unes emissions a partir de 99 g/km de CO2.

El 3008 Hybrid4 s´ha concebut per seduir una clientela amant de la tecnologia, exigent i que busca un cotxe diferent i original. Les seves virtuts es troben en la seva capacitat per barrejar els gèneres. Per la seva arquitectura exterior, amb una carrosseria amb gens de SUV, monovolum i berlina. Pels seus elements de disseny específics, que conjuguen potència i protecció, força i elegància, oci i estatus. Pel seu sorprenent i tecnològic habitacle, on conviuen l´ambientació d´un cupè de gamma alta dotat d´equipaments d´última tecnologia amb una modularitat pràctica i eficaç. I per les seves prestacions dinàmiques, atès que, gràcies a l´experiència de Peugeot i a les tecnologies utilitzades, aquest vehicle monocos alt ofereix un comportament que no té res a envejar al d´una berlina.

Plus mediambiental i econòmic

El baix nivell de consum de combustible influeix, evidentment, sobre l´equació econòmica del cost de propietat del 3008 Hybrid4. Però són especialment les seves reduïdes xifres d´emissions de CO2 les que permeten no pagar impostos de matriculació, fet que, per exemple, suposa una reducció del 9,75% enfront del motor 2.0 HDi 163 CV automàtic.

A més, s´ofereixen ajudes econòmiques que poden arribar fins als 3.000 euros segons la comunitat autònoma. D´aquesta manera, el seu avantatge ecològic es transforma, de manera general, en un plus econòmic per a les empreses i els particulars. L´elecció de Peugeot per l´híbrid dièsel demostra que és possible unir les fortes exigències en matèria de respecte al medi ambient i de cost de propietat amb unes sensacions de conducció inhabituals per a aquest tipus de cotxes.