Tot i que els escúters elèctrics han evolucionat molt els últims anys, en general, encara els queda un llarg viatge per igualar en prestacions, consums i, sobretot, temps de recàrrega als seus homònims amb motors d´explosió. Quantya, que després de la seva unió amb VonRoll rep la denominació QVR, té al seu catàleg un dels models més competitius del moment, el VRone. Un escúter elèctric destinat a les cilindrades convalidades que, en prestacions, per primera vegada ho posa difícil als seus rivals equivalents amb motor 4T.

Una de les principals virtuts del VRone és el seu motor, anomenat Lynx. Aquest és exactament el mateix que utilitzen les Evo1 Track i Strada, dues poderoses motocicletes capaces de coses molt sorprenents tant a dins com a fora de la carretera.

QVR ha traslladat sense canvis aquest propulsor d´11,5 CV i 1,7 kg de parell al seu ciutadà escúter, cosa que li atorga una capacitat de resposta simplement espectacular respecte als escúters de 125 cc que actualment omplen les nostres ciutats. Comparativament, el VRone té una capacitat de resposta similar a un 125 cc 2T, i això li suposa un avantatge espectacular davant dels 4T actuals.

Com passa normalment, disposa de dues modalitats d´ús. La primera, i més econòmica, respon amb major suavitat i augmenta la longevitat del consum de les bateries de LiPo 74V i 40 Ah, i és que, per exemple, si es circula en la modalitat eco i amb el comandament de l´accelerador a fons, la seva velocitat màxima està limitada a poc més de 50 km/h.

Detalls per afinar

Allò que és bo ve quan desconnectem la modalitat econòmica des del botó situat a la pinya dreta. És en aquest precís instant quan el VRone es transforma radicalment i ens ofereix el millor de si mateix.

Per accelerar des de parat és una mica més lent que un escúter amb motor d´explosió i no es diferencia gaire de la resposta en la modalitat més suau, però quan el velocímetre supera més o menys els 50 km/h agafa una empenta brutal.

La capacitat de resposta a la modalitat full power és excel·lent, especialment pel que fa a les recuperacions, que arribaran a sorprendre a més d´un per com de ràpides són. Per si tot això fos poc, si premem l´accelerador al màxim, el VRone pot arribar als 120 km/h de marcador, una xifra excel·lent en un escúter elèctric, ja que ocasionalment tindrem la possibilitat de circular per vies ràpides si fos necessari.

Un dels detalls millorables en aquesta modalitat d´ús seria la precisió i tacte de l´accelerador. No és gaire progressiu, fet que s´aprecia quan volem circular a punta de gas a baixa velocitat o bé quan ens volem colar entre els cotxes. L´entrada de potència és una mica brusca i al tallar gas a baixa velocitat reté excessivament. Per altra banda, s´haurà d´anar alerta a l´hora d´utilitzar el motor en la modalitat més potent, doncs, com hem dit, el consum de les bateries es dispara moltíssim i reduirem l´autonomia de la moto considerablement. En condicions normals, i si som molt curosos a l´hora de sortir des de parat i no ens habituem a circular amb l´accelerador a fons, podem aconseguir una autonomia d´entre 70 i, com a molt, 100 km. No està gens malament.

A l´hora de recarregar-lo, el VRone ens brinda dues possibilitats: la de sèrie, que seria endollar-l0 directament a la xarxa –i esperar unes quatre hores–, o a través d´un carregador ràpid que es ven a part, gràcies al qual pràcticament reduirem a la meitat el temps de recàrrega. Sigui com sigui, haurem d´estar atents i buscar un punt de recàrrega proper quan l´indicador de bateria entri a la zona baixa, ja que no és excessivament precís.

Bona part cicle

Quant al funcionament, el VRone es comporta de manera genial gràcies al fet que les bateries estan molt a prop del terra, l´estabilitat és excel·lent en qualsevol circumstància; això li garanteix un pas per revolt superestable i ofereix, al mateix temps, una gran seguretat al seu propietari. La veritat és que és molt agradable conduir l´escúter QVR.