Hem tingut l´oportunitat d´estrenar el més nou de Renault. Parlem del nou model de la marca francesa, el Twizy, un vehicle 100% elèctric i zero emissions a l´ús, que representa un nou concepte de mobilitat urbana assequible i sostenible. Dissenyat exclusivament com a vehicle elèctric, podem assegurar que inaugura una nova era en el món de l´automòbil.

El Twizy és un vehicle biplaça, nascut d´un concepte innovador, original i revolucionari, i els seus ocupants viatgen en tàndem. Un cop asseguts al volant, veiem que està dotat d´una agilitat i una maniobrabilitat extraordinàries, gràcies a la seva propulsió elèctrica i a les seves compactes dimensions exteriors. El Twizy uneix les millors virtuts d´un cotxe i les d´una moto: sensació de llibertat combinada amb un alt nivell de seguretat. És un vehicle urbà per autonomàsia, que permet estacionar en lloc inversemblants, fins i tot en perpendicular, ja que només fa 2,34 metres de longitud total.

El nivell de seguretat dels ocupants és similar al d´un vehicle convencional, ja que disposa d´airbag de conductor i cinturó amb quatre punts d´ancoratge a la part davantera i tres al darrere. El Twizy també té una estabilitat excel·lent fruit del xassís desenvolupat per Renault Sport Technologies i per la col·locació de les bateries so-ta els seients, fet que assegura un centre de gravetat molt baix.

Un model alegre, simpàtic i desenfadat com el Twizy ofereix lògicament un ampli ventall de possibilitats de personalització, a través dels seus tres nivells d´equipament (Urban, Color i Technic), i dels diferents tipus d´acabats de la carrosseria, que inclou el look «bi-to», així com gràcies a la possibilitat d´adaptar els colors de revestiment dels seients, les portes, les llantes d´aliatge... un total de prop de 900 combinacions diferents realitzades directament a la mateixa fàbrica, a les quals s´ha d´afegir una oferta de múltiples accessoris.

El Twizy està disponible en dues motoritzacions 100% elèctriques. La primera, de 7 kW/9 CV, amb un parell màxim de 33 Nm, limitada a una velocitat màxima de 45 km/h, i que permet al Twizy 45 ser conduït a partir dels 15 anys amb només una llicència de ciclomotor. La segona, de 13 kW/17 CV, amb un parell màxim de 57 Nm, que permet al Twizy arribar a una velocitat màxima de 80 km/h. Aquesta versió requereix el carnet de conduir tipus B.

La gamma de versions del Twizy comença, incloses les ajudes del govern al vehicle elèctric, amb un preu, IVA i transport inclòs, de 4.917 euros. La versió més equipada arriba a un preu de 5.972 euros. Totes elles exemptes de l´impost de matriculació a Espanya.

Igual que la resta de la seva gamma 100% elèctrica, zero emissions (Z.E.), Renault busca la major tranquil·litat per al client d´aquesta nova tecnologia, i proposa les bateries en règim de lloguer, per una quantitat mensual de 50 euros/mes, que inclou l´assistència en cas de descàrrega completa de la bateria. Twizy es pot recarregar completament en qualsevol presa domèstica de 220v en només 3h 30 minuts, fet que li permet disposar, en cicle NEDC, de fins a 100 km d´autonomia, ampliables fins als 115 km en condicions atmosfèriques i de conducció de circulació idònies.

Cal recordar que el cost de recórrer 100 quilòmetres en un vehicle 100% elèctric suposa, amb les tarifes i els preus de carburants actuals, una reducció del 75% respecte a un vehicle tèrmic.

Renault té com a ambició liderar la tercera revolució de l´automòbil: assegurar la mobilitat sostenible a l´abast de tothom. Amb aquesta finalitat, ha llançat al mercat una gamma completa de vehicles 100% elèctrics, zero emissions de sorolls, olors, diòxids de nitrogen i CO2, de la qual Twizy forma part com a primer model dissenyat exclusivament per una utilització 100% elèctrica.

El Grup Renault ha confiat a la factoria Carrocería-Montaje de Valladolid, gràcies a la seva gran experiència de fabricació (va iniciar la seva activitat el 1953), la industrialització d´aquest revolucionari model. S´ha posat en marxa una instal·lació específica, la Nau Z.E. que disposa de 9.000 metres quadrats i 230 persones dedicades directament al seu muntatge, amb una cadència anual prevista de 20.000 unitats, ampliables fins a les 60.000.