L'A6 tot just té divuit anys de vida €va aparèixer el 1994€, però al seu arbre genealògic hi trobem com el seu antecedent més directe l´Audi 100, que va aparèixer el 1968 i que més tard seria el primer vehicle a muntar de sèrie un motor TDI. Així doncs, podem afirmar que l´A6 es tracta, sens dubte, d´un llinatge que sempre encara el futur amb innovacions. I en la seva nova generació, que va aparèixer fa uns mesos, no ha perdut aquest esperit. Primer va aterrar la seva variant berlina i després la seva versió més familiar, l´Avant. Amb aquesta configuració, l´Audi presenta unes proporcions molt esportives (4,93 m de llarg, 1,87 d´ample i 1,46 d´alt), així com un disseny modern i afilat en el qual destaquen elements visuals com

els grups òptics davanters i del darrere de tecnologia LED, la tradicional graella davantera Singleframe i les atractives barres cromades al sostre. Però més enllà de l´apartat estètic, és en la tècnica on realment brilla aquest A6. Amb motors de fins a 313 cavalls, benzina i dièsel, l´Avant és un compendi de pràcticament tots els sistemes possibles d´ajuda a la conducció. A més, tots aquests sistemes estan interconnectats entre ells per funcionar com un mateix organisme. La pedra angular és el cruise control adaptatiu amb funció Stop & Go i Audi presin inclòs. Amb aquest sistema, el programador de velocitat per radar d´alta tecnologia regula la velocitat i la distància respecte al vehicle precedent. Al voltant d´aquest sistema n´hi trobem d´altres que controlen pràcticament tot el que passa al voltant del vehicle i ajuden el conductor a frenar en cas de detectar-se un obstacle, de girar automàticament el volant per evitar que el cotxe surti del seu carril per un descuit, d´intercanviar automàticament i quan toca els fars d´encreuament i de carretera, entre altres nombroses ajudes, com el sistema d´ajuda a l´aparcament i la visió per càmera d´infrarojos.

Però la tecnologia no només s´aplica a aquests complexos sistemes, sinó també en cada detall del vehicle, com demostra el sistema de construcció del vehicle, que li permet estalviar fins a 70 quilos de pes respecte del model anterior, i l´enginyeria aplicada als vidres del vehicle, perquè aïllin millor el soroll.

Nou dièsel de 313 cavalls

Per a qui busqui encara més potència però no vulgui renunciar a un alt parell motor i un consum contingut, Audi ha incorporat un nou propulsor dièsel d´alta potència; es tracta d´un 3.0 BiTDI amb doble turbocompressor i injecció common rail de fins a 2.000 bars de pressió que, tot i oferir 313 cavalls de potència, presenta un consum mitjà de tot just 6,4 litres. A més a més, l´A6 s´ha convertit en el segon Audi híbrid que munta el tàndem propulsor que formen el bloc de benzina 2.0 TFSI de quatre cilindres i un motor elèctric alimentat per una bateria de ió-liti.

El maleter fa la diferència

Aquest element marca la principal diferència entre l´Avant i la berlina. Aquí ofereix una impressionant capacitat de 565 litres, que es poden ampliar fins als 1.680 si s´abaten els suports dels seients del darrere mitjançant el dispositiu que ho acciona a distància. A més, el maleter inclou argolles d´amarratge al pis, cintes de fixació laterals, ganxos per a bosses, pla de càrrega doble i una cubeta per a estris bruts.

Ambient de primera

Espaiós, funcional, pràctic... però sobretot còmode. A l´interior hi trobem un ambient sublim, presidit per un tauler de dis- seny arquejat i embolcallador, en el qual tot està pensat per acollir els hostes més exigents. Un clar exemple de tot això el trobem en els seients. Tant conductor com passatgers viatgen sobre seients molt còmodes, dotats en les versions més sofisticades de funcions específiques molt exclusives. A part del clàssic sistema que els escalfa, també hi trobem un sistema de ventilació de quatre ventiladors que s´agraeix molt a l´estiu.