Un nou supervendes més esportiu en les tres carrosseries. El Seat Ibiza ja era un producte de masses, un d´aquells vehicles que eren capaços d´entusiasmar tothom, encara que anés dirigit als joves; ara presenta una actualització global que emfasitza el seu disseny i que en millora la seva destacable tecnologia. I tot això sense que el preu se´n ressenti. La nova gamma del compacte de Martorell es divideix en tres versions per adaptar-se millor als gustos i necessitats del client. Es tracta de la carrosseria clàssica de cinc portes, una versió anomenada «SC» de tres portes més esportiva i una pràctica configuració familiar identificada com «ST». Tot això a banda dels encara més esportius FR (ja al mercat amb un motor de 150 CV) i Cupra (del qual ja es coneix el prototip).

Estèticament, no hi ha un trencament respecte de la generació presentada el 2008, els canvis són força subtils però aconsegueixen donar un aire molt fresc al cotxe. Els principals responsables d´això són els nous fars (que poden ser de tres tipus, uns amb enllumenat diürn LED) i la graella trapezoïdal del frontal. També és nova la graella, els para-xocs, i els fars antiboira (amb funció cornering) a la part del davant. Al darrere, els protagonistes són els pilots, que poden ser de LED.

Finalment, també s´ha afilat una mica més la seva figura gràcies al redisseny d´algunes de les línies de tensió. A l´interior els canvis són molt subtils, però han millorat els materials i l´acabat de construcció.

El cotxe fabricat a Martorell també presenta novetats en l´equipament. La versió d´accés Reference ja compta amb un paquet força complet, amb ABS, ESC i EBA, coixins de seguretat, direcció assistida electrohidràulica, sistema dual d'assistència en frenada, ràdio CD-MP3 amb comandaments a columna de direcció, tancament centralitzat amb clau, alçavidres elèctrics davanters, obertura elèctrica del maleter, columna de direcció regulable en CV al potent 1.4 TSI amb doble sobrealimentació, que rendeix 150 CV i ofereix el canvi DSG de 7 velocitats de sèrie. Com és normal, els TDI són encara més eficients en l´apartat del consum i per això seran els preferits. El catàleg dièsel té quatre integrants l´1.2 de 75, el 2.0 de 143 i els més equilibrats; els 1.6 de 90 i 105 cavalls de potència.