El SsangYong Rexton és, sense cap dubte, el vaixell insígnia de la marca. Des del seu llançament amb el motor 270 Xdi de 165 CV el 2003, es va convertir en el líder indiscutible de vendes de la marca, arribant a sobrepassar les 5.000 unitats matriculades el 2005. No només per el volum de vendes van arribar a catalogar-lo com el vaixell insígnia, sinó el que és més important, per ser el model que va començar a donar-li a SsangYong la imatge de la marca que avui en dia té al nostre mercat.

Els canvis estètics s´han centrat en una nova graella, inclusió de motllures laterals, nou disseny de fars davanters i del darrera així com dels antiboira o els para-xocs. Interiorment, el quadre de comandament canviava radicalment donant pas a un molt més modern així com els seients que es muntaven amb nous i millorats teixits. El perfil del nou Rexton resulta especialment atractiu gràcies a la seva alta cintura i les noves llantes d´aliatge de 18". L´àmplia superfície amb vidre així com els vidres tintats, de sèrie en totes les versions, proporcionen un aspecte elegant al vehicle. Els retrovisors amb intermitents led integrats aporten modernitat i disseny avantguardista. Els embellidors laterals de crom ofereixen una excel·lent protecció, millorant l´estètica del conjunt. A la nissaga de les principals novetats són el para-xocs de baixa alçada amb protector inferior, l´emblema Rexton amb relleu sobre la portalada i pilots del darrere de nou dis- seny amb il·luminació per led.

En matèria d´equipament, totes les versions van passar a muntar llanta de 18" amb pneumàtics de 255/60, comandaments del canvi automàtic al volant, sistema antibolcada ARP, control de descens de pendents HDC, volant multifunció i vidres tintats. Les versions altes de gamma van passar a afegir sostre solar, sensor de pluja, sistema d´ajuda a l´aparcament PAS, retrovisors exteriors ajustables en marxa enrere, seients davanters elèctrics amb memòria per a tres conductors, sistema d´accés automàtic per al conductor i seients davanters calefactables.

Amb la incorporació de la caixa automàtica van arribar nous canvis tècnics i mecànics. Per un costat, un augment de potència gràcies a la incorporació d´un nou motor del tipus XVT amb turbo de geometria variable que, no només augmentava la potència fins als 186 CV, sinó que també aconseguia reduir emissions de CO2 i consums.

Continuant amb les millores introduïdes en les versions automàtiques, els Rexton II van incorporar un nou esquema de suspensions al seu tren posterior sent ara independent i amb vuit punt d´ancoratge. Aquest esquema de suspensions permet gaudir del comportament d´un turisme quan es circula per carretera i la solidesa i agilitat del millor tot terreny quan se surt al camp.

El nou SsangYong Rexton W manté un habitacle increïblement espaiós, fins al punt de permetre encabir-hi fins a set persones amb gran confort; es presenta en una única versió de set places amb un gran maleter que inclou calaixos portaobjectes.

La segona fila de seients és batent 60/40, o bé totalment amb la qual cosa veurem ampliada la capacitat de càrrega; en aquesta versió amb la safata que cobreix el maleter posada disposem d´un espai de càrrega de 678 litres que arriben als 1.338 litres quan traiem la safata i a 2.086 batent la segona fila de seients. Les dues files disposen d´un fals pis adossat a la part posterior del respatller. D´aquesta manera, quan s´abaten ens trobem amb una superfície totalment plana per transportar la càrrega.

Tant el quadre de comandaments com la consola central estan orientats cap al conductor per permetre controlar tots els paràmetres del vehicle ràpidament. La taula d´instruments led retroluminiscent facilita la lectura en la foscor. A la consola central s´ubiquen els comandaments del climatitzador i de l´equip de so, un sistema ràdio/CD de sis altaveus amb tweeters que ofereix un so perfecte en qualsevol lloc de la cabina, o un sistema multimèdia amb navegador tàctil de funcionament intuïtiu i precís, així com una multiestació que engloba un port USB per la lectura d´arxius MP3 i un connector auxiliar.

El nou Rexton W ara es presenta amb un nou motor més eficient, menys contaminant i adaptant a les tendències del mercat. El nou motor 200 eXdi, es posiciona com un referent quant a prestacions gràcies a una entrega de potència de 155 CV a 4.000 rpm amb un parell màxim de 360 Nm entre 1500 i 2800 rpm. Equipat amb vàlvula de recirculació dels gasos d´escapament, EGR, i catalitzador d´oxidació dièsel, amb filtre de combustible i separador d´humitat, aquest motor se situa entre els motors menys contaminants de la seva categoria, complint l´exigent normativa Euro V sobre emissions. Les emissions es redueixen fins als 193 g de CO2, i se situen en el tram d´impost de matriculació del 9,75% en totes les versions excepte en la 4x4 amb canvi automàtic.

Tant el sistema antibloqueig dels frens -ABS-, dotat del sistema de la distribució de la força de la frenada entre eixos -EBD-, com el sistema d´assistència en frenades d´emergència, BAS, són una part del complet equipament de sèrie de tota la gamma.

A més a més, incorpora altres elements de seguretat com són el Sistema actiu antibolcada (ARP), i el Control de descens de pendents (HDC), l´HDC assumeix les funcions dels frens i manté un ritme lent i constant al baixar per pendents amb una