Després de renovar tant el Porsche 911 com el Boxster, ara li ha arribat l’hora a l'esportiu de motor central de la marca alemanya, el Cayman, un vehicle que s'inscriu dins de l'autèntica filosofia Porsche i que té com a principal tret distintiu el fet que munta motor central (se situa per davant de l'eix del darrere i just per darrere de l'habitacle). Per tant, el Cayman s’ergeix com un dels més destacats representants de l'esperit del constructor germànic, també en termes de construcció lleugera i eficiència. El disseny del nou Porsche Cayman hereta els traços del Carrera GT ja vistos en el 911 i en el Boxster que són les últimes creacions de la marca de Stuttgart.

En aquesta actualització també es beneficia de la major amplada de l'eix davanter (40 mil·límetres respecte a l'anterior Cayman) i d'un nou equip de frens amb pastilles més eficaçes. També contribueix a l'equilibri en el comportament la reducció de pes experimentada gràcies a l'ús de sofisticats materials (un 60% de la carrosseria està construïda en alumini), fet que permet un pes final de 1.390 quilos, 100 quilos menys que el seu rival més directe. Alhora que s'ha rebaixat el pes, s'ha augmentat la rigidesa de la carrosseria en un 40% en el que sembla una autèntica quadratura del cercle.

Porsche declina el nou Cayman en dues versions, la que es podria denominar estàndard i la S. En els dos casos munta mecànica central de sis cilindres. Els dos motors disponibles lliuren més potència malgrat una lleugera reducció de la seva cilindrada i disposen d'un contundent parell en un ampli rang de revolucions, alhora que un bon rendiment en la part alta del comptavoltes. El Cayman «normal» amb 2.7 litres de cilindres oposats rendeix 275 CV (10 CV més que el seu antecessor) amb una potència específica de 106 cavalls per litre de cilindrada. Arriba als 264 km/h, es posa a 100 km/h en 5,4 segons i homologa un consum mitjà de 7,7 litres per cada 100 km. El Porsche Cayman S extreu 325 CV (5 CV més que l'anterior) del seu 3.4 litres, amb potència específica de 94,6 CV/litre. En aquest cas por arribar als 281 km/h de velocitat punta, accelera de 0 a 100 km/h en 4,7 segons i el consum es queda en 8,0 l/100 km.

L'eficiència mecànica es deu tant a l'ús de materials lleugers, com a diversos sistemes de recuperació de l'energia que contribueixen a millorar els consums i emissions contaminants.

CANVI PDK PER NOMÉS 125 EUROS

Pel que fa al seu preu, el Porsche Cayman costa 57.461 euros, que seran 74.388 euros si es vol optar pel Cayman S. Com ja passa en algunes versions del Porsche 911 i del Boxster, es dóna la circumstància que muntar la caixa de canvis opcional de doble embragatge PDK suposa un preu afegit de només 185 euros (el seu preu real són més de 3.000 euros) perquè rebaixa els consums i emissions i fa que els Cayman S així equipats paguin menys impost de matriculació. Hi ha una altra opció molt recomanable. El Cayman és el segon model de Porsche en el que és possible muntar una caixa de canvis manual de set velocitats (la de sèrie és manual de sis). L'equip del nou Cayman pot completar-se amb noves incorporacions com el control de velocitat de creuer adaptatiu (adapta la velocitat al trànsit), que ara està disponible.

Potser el Porsche Cayman sigui la versió més esportiva de la gamma Porsche si es té en compte el creixement i l’increment de pes que ha experimentat el 911. el Cayman, des d'aquest punt de vista, passa a ser el model més dinàmic de tota la gamma.

En una recent presa de contacte al Nord de Madrid, després de conduir totes dues versions, ha deixat clar que és així. És cert que el preu no és precisament ajustat, i que les opcions són tan desitjables que serà difícil resistir-se i comprar una versió sense extres. Però tot això s’oblida quan un s’asseu rere el volant, tant pel tacte com per la seguretat que transmet en tot moment. El cotxe és capaç de desenvolupar prestacions d’infart en qualsevol circumstància, temps i condició amb una aclaparador sensació de seguretat. No succeeix com en altres cotxes en els quals una diferència de 50 CV és a penes perceptible. En aquest cas, el Cayman S és perfectament reconeixible degut al pes contingut del vehicle.

En definitiva, un cotxe que competeix amb els Mercedes SLK, Audi TT o BMW Z4 i surt més que ben parat i del qual tampoc es pot oblidar que ofereix polivalència suficient per poder utilitzar-lo a diari amb consums raonables i més confort del que s’intueix per la seva agressiva carrosseria.