De tres en tres

Peugeot aterra en el sector de les tres rodes amb el Metropolis, la seva dinàmica aposta de 400cc

22.07.2013 | 17:42
El nou Peugeot Metropolis.
El nou Peugeot Metropolis.

La firma del lleó aterra al sector dels escúters de tres rodes amb una proposta de 400 cc que destaca per la seva avançada dotació tecnològica i un comportament molt dinàmic.

Els models de tres rodes representen el pas més destacable que ha ha donat el mercat dels escuters urbans des del llançament dels primers models, l’any 2006. Un sector de gran acceptació en diferents mercats europeus -como és el cas del francès-, i que ara es completa amb l'arribada del Metròpolis de Peugeot.

Aquest model que marca la diferència pel seu estil, compacitat i aptituds dinàmiques, disposat a convèncer tant a usuaris habituals d'escúters de cilindrada mitjana o alta, com a aquells que encara no s'han estrenat en el món de la moto.

Desenvolupament conjunt
Fruit de la col·laboració activa dels equips d'Automòbils Peugeot i de Peugeot Escúters, el Metròpolis concentra tots els coneixements de la marca combinant al mateix temps els avantatges del cotxe i dels vehicles de dues rodes. A la vegada estable i segur, protector i còmode, eficaç i pràctic, aquest escúter encarna la visió moderna d'una nova mobilitat en 3 dimensions.

Amb dues rodes en la part davantera, les referències al món de l'automòbil són una evidència. Implantada sota els fars com si fos una boca, la calandra alleugereix la part davantera amagant la part superior del tren davanter.

Els fars estan equipats amb dues potents bombetes halògenes 2x55W i integren Leds en cadascuna d'elles, de la mateixa manera que en els intermitents. Al darrere, els fars dissenyats en forma bumerang també utilitzen la tecnologia led.

Elegància o esportivitat
En aquest escúter francès, l’usuari pot elegir entre dos acabats diferents. D'una banda, el Metròpolis en la seva versió estàndard mostra la seva cara més elegant. De l’altra, l’acabat RS es presenta amb un clar toc esportiu, gràcies a detalls com els seus colors exclusius Titani Mat i Blanc, el tallavent esportiu fumat, estreps d'alumini, els laterals de les llantes pintats de color taronja i una calandra específica per aquesta versió.

Sigui quina sigui la versió escollida per l’usuari, el Peugeot Metropolis és un escúter de dimensions compactes amb una longitud, un ample i una distància entre eixos comparables a les del Satelis, fet que li ofereix una impressionant facilitat de moviment entre el trànsit urbà. La part cicle també compta amb tres discos de fre (2x200 mm/1x240 mm) i amb un sistema de frenada integral SBC (Synchro Braking System) controlat per la palanca esquerra. Una particularitat és que el pedal dret, també actua sobre el sistema SBC.

Ample i perfilat, el parabrisa adopta un sistema de regulació en diverses posicions inèdit (en 130 mm) per oferir una protecció òptima contra el vent i els elements. Amb una simple una pressió manual, es pot baixar o pujar la pantalla.

Una altra innovació destacable és l'absència de pany ja que equipa una clau electrònica -Smart Key- que el Metropolis reconeix quan el pilot es troba a aproximadament a un metre i mig de l’escúter.

En marxa
Propulsat per la nova motorització Peugeot 400i LFE, el Metròpolis compta amb 37,2 cv de potència i unes xifres de parell de 38,1 Nm. Malgrat les seves dimensions, aquest model arriba amb comoditat als 150 km/h de velocitat punta. El consum mitjà és de 4,2 litres als 100 quilòmetres.

Les grans qualitats dinàmiques del Peugeot Metropolis tenen bona part del seu origen en el tren davanter Dual Tilting Wheels (DTW), format per un paral·lelogram deformable de doble triangulació, té una arquitectura que permet rebaixar el centre de gravetat i centrar millor les masses. Associat a una suspensió de monoamortidor hidràulic, aquest tren davanter disposa de rodes independents i inclinables, que es poden bloquejar elèctricament a baixa velocitat.

Una vegada en marxa, el Peugeot inspira molta seguretat de bon principi gràcies a la baixa altura del seu seient, de 780 mm. El pilot també es beneficia d'un suport regulable de davant cap enrere sobre 40 mm per ajustar la zona lumbar. En un semàfor, el sistema de bloqueig d'inclinació de les rodes davanteres, que es pot activar a molt baixa velocitat, permet estabilitzar l'escúter, sense posar el peu a terra.

Disponible, de moment, amb aquesta única motorització de 400 c.c., el preu del Metròpolis en les seves dues versions, és de 8.490 euros.

Enllaços recomanats: Premis cinema