El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres un informe a través del què s'ha acordat prorrogar en les pròximes setmanes el pla Pive d'ajut a la compra d'automòbils nous a canvi de desballestar-ne de vells i més contaminants. La pròrroga té un pressupost de 175 milions d'euros, una xifra que el govern espanyol considera suficient per a garantir l'ajut al llarg de tot el 2014. El sector de l'automòbil havia demanat aquesta pròrroga després de veure com els 70 milions del pla Pive 4 es van esgotar pràcticament en un mes i mig i acompanyava un augment de les vendes de vehicles del 2,1% fins al novembre.

La vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, ha fet l'anunci a la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, i ha destacat que les anteriors fases del pla Pive han contribuït a la renovació del parc automobilístic espanyol i ha tingut un impacte positiu en l'economia.

Amb aquesta ampliació ja s'hauran substituït 365.000 vehicles amb un estalvi anual de combustible de 127 milions de litres, una reducció dels gasos d'efecte hivernacle de 161.000 tones de CO2 a l'any i una recaptació fiscal induïda de 1.000 milions d'euros.

Al 2013 tan la producció de vehicles com les exportacions van créixer en taxes interanuals pròximes al 9%, i al novembre s'havia superat la xifra de dos milions d'automòbils fabricats. Des de setembre del 2013 les matriculacions han crescut un 30% anual cada mes.

El govern espanyol considera que els plans són vitals per a l'impuls del sector automòbil i per a la creació de llocs de treball. Els quatre primers plans han tingut un impacte estimat de 10.000 llocs de treball, incloent-hi fabricants, components i distribució. L'última fase es preveu que tingui un impacte de 4.000 llocs de treball més.

La Moncloa també assegura que les anteriors fases del pla han permès atraure inversió estrangera per valor de 3.500 milions d'euros als què espera que se sumin 1.500 milions més al 2014.