Segons la DGT, els cotxes amb una antiguitat de 10 anys o més són molt més perillosos que un model nou. Un dels aspectes que més influeix, encara que normalment no s'apreciï res, són els amortidors .

Els principals fabricants asseguren que un amortidor rendeix al 100% entre 30.000 i 40.000 km de mitjana, depenent sempre del tipus de vehicle, de la forma de conduir i, sobretot, del tipus de via pel qual es circuli, ja que no és el mateix realitzar llargs viatges per autopistes perfectament asfaltades de passar contínuament per carreteres amb sots, amb molts revolts ...

Però, que rendeixin al 100% durant aquests 30.000 o 40.000 km no vol dir que calgui substituir-los en aquest moment. Amb aquest quilometratge comencen a perdre eficàcia, de manera que el normal és que uns amortidors puguin recórrer més quilòmetres sense problemes. Això sí, hem de tenir en compte que la resposta de la suspensió davant un cop de volant brusc o, fins i tot, en una frenada d'emergència, és pitjor com més deteriorat estigui l'amortidor, cosa que acaba per afectar l'estabilitat del cotxe en aquestes circumstàncies i, també, en les distàncies de detenció.

El millor mètode per comprovar en quin estat està un amortidor és demanar que ho comprovin en un taller especialitzat en suspensions.