Després d'una trajectòria en què el concepte crossover ha predominat en la seva estratègia de producte, excepte lleugeres excepcions, Nissan torna al sector dels turismes compactes amb la presentació de la seva nova gamma Pulsar. Un model amb el qual la firma japonesa es reincorpora al segment de més volum en el mercat europeu amb una proposta de marcada versatilitat. No en va, el model Pulsar ha estat dissenyat específicament per al conductor del vell continent, i la seva producció es realitza a la planta que Nissan té a la Zona Franca, a Barcelona.

Màxima habitabilitat

Per això ha recorregut al tradicional concepte d'automòbil compacte amb 4,39 metres de longitud, encara que amb una intel·ligent arquitectura que li permet oferir un ampli habitacle i un destacable maleter. Gràcies a la distància entre eixos més llarga del segment (2.700 mm), el Pulsar ofereix més espai als seients del darrere que els seus rivals, tant per a les cames dels passatgers com a l'alçada de les espatlles. Amb 692 mm d'espai per als genolls, el Pulsar arriba fins i tot a superar la mitjana d'espai en aquesta cota dels vehicles del segment D. Malgrat això, el cotxe manté una mida compacta (longitud: 4.385 mm), fet que facilita l´aparcament en ciutat.

Completant el seu excel·lent aprofitament de l'espai, el Pulsar disposa d'un maleter que combina una gran capacitat (385 litres) amb un llindar d'obertura molt baix. Per a aquells que necessitin puntualment un volum de càrrega superior, els seients posteriors també es poden abatre per tal d´aconseguir fins a 1.395 litres d'espai. En matèria estètica, el Pulsar recorre a diferents elements distintius dels seus germans SUV Qashqai i X-Trail, tant en el frontal com en altres detalls; passos de roda de grans dimensions, una línia de cintura afilada i un perfil fluid.

Prestacions eficients

El catàleg de llançament de motors turboalimentats del Pulsar ofereix una simplificada combinació de rendiment i eficiència, reflectida en dues alternatives; una de gasolina 1.2 DIG-T de 115 v, i una segona dièsel 1.5 dCi de 110 cv. Les dues plantes motrius equipen de sèrie el sistema Stop-Start que contribueix a reduir el consum i les emissions de CO2 en circulació urbana, i una caixa de canvis manual de sis velocitats. Amb tot, el 1.2 DIG-T podrà equipar més endavant la transmissió automàtica Xtronic. A principi d'any, un encara més potent motor turbo de 1.6 litres i 190 cv s'incorporarà a la gamma. D'altra banda, el Pulsar estableix noves referències en el segment C amb la introducció de nombrosos equipaments de sèrie d'alta tecnologia. L'estructura de la gamma de llançament adopta l'habitual divisió amb tres nivells d'acabat (Visia, Acenta i Tekna), tots tres amb aire condicionat, Stop-Start, sis coixins de seguretat i connectivitat Bluetooth.

Les versions Acenta afegeixen llantes d'aliatge, climatitzador bi-zona, Auto Pack (amb fars automàtics, eixugaparabrises automàtics, retrovisor interior amb sistema antienlluernament automàtic i clau intel·ligent Nissan amb botó d'arrencada), a més a més del volant i el pom del canvi folrats amb cuir. Com a principals elements opcionals per a aquest nivell intermedi d'acabat destaquen el millorat sistema de navegació i comunicació amb pantalla tàctil, la càmera de visió 360 º, l'escut de protecció intel·ligent i els fars de led. En matèria estètica es pot complementar amb llantes d'aliatge de 17 polzades i vidres posteriors enfosquits. El N-Tec incorpora aquestes llantes i la càmera posterior.

Les versions Tekna, les més altes de la gamma, disposen de l´escut de protecció intel·ligent, el NissanConnect, la càmera de visió 360 º, el sistema de frenada d'emergència, les llantes d'aliatge de 17 polzades i els fars de led de sèrie. La tapisseria de cuir i els seients amb calefacció s'ofereixen com a elements opcionals. A més d'uns preus molt competitius i l'alt nivell d'equipament, el Pulsar disposa per al seu llançament d'un agressiu paquet de campanyes per als clients que poden arribar fins als 4.400 euros.