Sixt, l'empresa de rent a car, ha volgut compartir la seva àmplia experiència en cotxes recomanant els que al seu parer són els millors cotxes en condicions climatològiques adverses.

Circular a l'hivern, com tots sabem, implica dues riscos afegits: d'una banda, la visibilitat és pitjor i per un altre les condicions d'adherència de l'asfalt tampoc són les millors. En el primer cas, qualsevol far homologat pot ser suficient, això està clar, i hi ha novetats com els nous fars de leds que a poc a poc aniran estenent-se en el mercat. Però segons Sixt són els fars de gas Xenó els més eficients.

Aquests, avui dia, excepte en cotxes petits molt econòmics, són de sèrie o es poden demanar a opció en gairebé tots els models del mercat.

En l'altre aspecte, l'adherència, no només la possibilitat de trobar-te amb aigua, neu o gel posa en risc la seguretat. Simplement, el fred de l'asfalt juga en contra de les prestacions del pneumàtic. I en qualsevol d'aquestes condicions no tots els cotxes es comporten igual.

Amb tracció a les quatre rodes l'adherència és millor en qualsevol circumstància. Més tracció i més retenció suposen un major control del vehicle en cas d'emergència. SI no és possible, els cotxes de tracció davantera són els segons pel que fa a oferir un millor control en aquests casos i en l'últim lloc són els de propulsió posterior, que requereixen un major control per part del conductor per sortir d'una situació apurada.

Però aquest consell té un matís: malgrat la creença popular sobre la seguretat de tot terrenys i tot camins, aquests, més alts i pesats que un turisme, generen més inèrcies i dificulten més el control del cotxe. Un turisme, millor adaptat a la circulació per asfalt és més fàcil de controlar, pel que són millors en aquestes circumstàncies. Els TT o SUV són, però, millors si anem a circular per llocs amb molta neu o fora de carretera: la seva major altura al terra permet que el cotxe passi per on un turisme es quedaria enganxat.