El fabricant automobilístic alemany Volkswagen ha informat avui que cridarà a revisió 8,5 milions de vehicles a Europa.

D'altra banda, les autoritats alemanyes han exigit avui a Volkswagen que cridi de manera obligatòria i immediata per a una reparació a 2,4 dels 2,8 milions de vehicles afectats pel frau de les emissions de gasos contaminants.

L'Oficina Federal de Vehicles a Motor (KBA) rebutja així la solució voluntària proposada pel fabricant d'automòbils per esmenar la manipulació, un pla enviat el dimecres de la setmana passada a les autoritats alemanyes, com recullen diversos mitjans locals.

"Exigim una crida" a reparació, ha assegurat un portaveu de la KBA, segons recull en la seva edició online el setmanari "Der Spiegel".

Volkswagen ha de més presentar com més aviat els terminis pertinents per a la solució dels vehicles no inclosos en aquesta crida obligatòria, uns 400.000 turismes amb un motor dièsel d'1,6 litres.

En el "extens escrit", segons paraules del ministre de Transport alemany, Alexander Dobrindt, que Volkswagen va remetre a la KBA dimecres passat la companyia va proposar aplicar canvis en el programari als vehicles amb les versions de 1,2 i 2,0 litres del motor dièsel EA-189 al llarg de 2016.

Per a la versió de 1,6 litres, però, calia la substitució d'algun dels components del motor, va explicar Volkswagen, que va dir que aquesta solució no estaria disponible fins a finals de l'any que ve.

La KBA es va donar llavors uns dies de termini per analitzar el pla tècnic de l'empresa.

El nou conseller delegat de Volkswagen, Matthias Müller, va assegurar en una entrevista la setmana passada que el seu objectiu era començar al gener amb les revisions dels cotxes i executar les reparacions al llarg de 2016.

Müller ha assenyalat que previsiblement el nombre de vehicles afectats està per sota dels onze milions -la xifra facilitada fins ara per l'empresa- encara que va admetre que de totes maneres "segueixen sent molts".

Volkswagen va reconèixer al setembre, després d'una denúncia de les autoritats mediambientals dels EUA, que havia instal·lat en models de diverses de les seves marques un programari que rebaixava el nivell d'emissions només quan el vehicle estava sent testat, però que en condicions normals emetia per sobre de del permès.

Després de destapar l'escàndol, que va costar el lloc entre d'altres al llavors president del grup, Martin Winterkorn, les autoritats alemanyes van exigir a Volkswagen un pla per esmenar al seu país la manipulació, que afectava, segons el fabricant, a 2,8 milions de vehicles .