La companyia alemanya Mercedes actualitza el Classe A que el 2012 va marcar un abans i un després en la firma alemanya, ja que va suposar la reconquesta del mercat compacte i, sobretot, el punt de partida d'un rejoveniment de la gamma que ha situat la marca de l´estrella al capdamunt del mercat premium i que ha atret un nou tipus de clients.

Amb tal encert en el seu llançament, avalat per un gran èxit de vendes, poc podia fer Mercedes-Benz per millorar el Classe A. Així, aquesta nova generació presenta millores en el poc que podia optimitzar-se: equipament, motoritzacions i lleus retocs estètics sobre una base realment captivadora.

En l'exterior s'aprecia un nou para-xocs frontal, amb una forma de fletxa més accentuada, una graella d'efecte diamant, els nous fars led High Performance (opcionals), pilots posteriors de nou disseny i embellidors a les sortides d´escapament integrades al para-xocs. Tots elements que subratllen l'esportivitat i el dinamisme d'aquest model.

A l'interior destaca el nou quadre d'instruments de disseny tubular, noves tapisseries i materials més nobles i, sobretot, nous seients amb reglatge longitudinal. Quant a l'espai, es manté igual que l'anterior generació, ofereix un total de cinc places, encara que el que és ideal és que només dos adults viatgin a la part posterior per gaudir de la màxima comoditat. El maleter ofereix una capacitat de 341 litre.

Però si es busca més exclusivitat, Mercedes-Benz disposa de la versió especial Motorsport Edition, inspirada en el Fórmula 1 Mercedes AMG Petronas.

Les principals novetats d'aquest Classe A consisteixen en la seva part tècnica. Ofereix una renovada i ampliada gamma de motors, que estrena la nomenclatura «d» per als dièsel -en comptes de CDI- i que es compon de tres propulsors d'aquesta classe -A 180 d amb 109 CV, A 200 d amb 136 CV i A220 d amb 177 CV- i de sengles gasolina -A 180 amb 122 CV, A 200 amb 156 CV i A 250 Sport amb 218 CV-, als quals se suma la versió esportiva, Mercedes-AMG 45 4MATIC amb el motor de 381 CV. Totes les versions poden muntar el canvi automàtic de doble embragatge 7G-DCT de set velocitats, que estan disponibles de sèrie en els A 220 d, A 250 Sport i A45 AMG. També es pot gaudir opcionalment del sistema de tracció a les quatre rodes 4MATIC en els models dièsel A 200 d i A 220 d, i ja es troba de sèrie en l'A 250 Sport i l'A 45 AMG.

Si bé la personalitat del Classe A ja canvia segons la versió escollida, el sistema Dynamic Select permet ajustar la corba de potència del motor, el canvi, el tren de rodatge, la direcció i la climatització, perquè el comportament del vehicle a s´adeqüi a les necessitats o capricis del conductor, que transformen completament el seu caràcter. Els quatre programes de conducció integrat en aquesta tecnologia són: Confort, Sport, Eco i Individual. I per si això no fos suficient, el Classe A 2016 ofereix un sistema de suspensió adaptativa amb ajustos Confort i Sport.

En la presentació, es van poder veure les múltiples personalitats del nou Classe A, i el primer dia es va poder constatar el gran confort i l'eficiència que brindava el model 200d amb el seu equilibrat motor de 136 CV i el comportament neutre que té. En la jornada següent, el model 200 amb els 156 CV potenciats gràcies al reglatge Sport va mostrar la raça i la diversió que pot proporcionar.

Tot aquest ventall de possibilitats obre també un ampli catàleg de preus, que va des dels 27.800 euros del Classe A 180 fins als 56.978 euros de l'extrem Classe AMG A 45 4MATIC. Sigui quina sigui la versió que s´acabi triant sempre es gaudirà d'un gran equipament de sèrie.

Més atractiu i més tecnològic

A més a més de l´evident evolució estètica, l'interior del Classe A ofereix tecnologia d'avantguarda com ara la pantalla del sistema multimèdia Comand APS en línia (opcional), que ara és de 8 polzades en comptes de 7. El Classe A, al seu torn, és el primer Mercedes-Benz que permet la plena integració de l´smartphone. A partir de principi del 2016 estaran disponibles les aplicacions Apple CarPlay (per a usuaris d'iPhone) i MirrorLink.

Comportament extrem

Per experimentar les veritables prestacions que ofereix l´AMG A 45 4MATIC de 381 CV, Mercedes-Benz va posar a disposició el circuit ale-many de Lausitzring per poder rodar darrere del pentacampió del DTM, Bernd Scheneider, i amb el qual posteriorment es va poder anar de copilot, per veure de què és capaç un autèntic pilot amb un cotxe gairebé de carreres adaptat per poder transitar per carretera. L´AMG permet rodar a velocitats de vertigen, gràcies a una capacitat d'acceleració i frenada aclaparadora i amb un pas per corba extremadament veloç. La manera Sport+ et deixa prou llibertat per poder gratar cada vegada més desenes al crono a mesura que agafes confiança al vehicle, però quan actives la manera Race i es desconnecten gairebé completament les ajudes a la conducció, és quan t'adones que únicament uns quants privilegiats poden aconseguir els límits d'aquesta bèstia de la casa alemanya.