Des de la seva incorporació al mercat espanyol, Infiniti ha aconseguit consolidar-se com una alternativa més de l'exigent mercat premium. Un posicionament basat en una més que destacable gamma de berlines, cupès esportius i tot terrenys, a la qual faltava la cirereta definitiva per poder competir de tu a tu amb els tradicionals dominadors d'aquest segment, la majoria dels quals d'origen alemany. Una peça de la qual ja disposa: el Q30.

La firma de luxe japonesa ja té a punt l'arma amb la qual establir-se de manera definitiva en el mercat europeu. Es tracta d'un model dissenyat, desenvolupat i construït a Europa, que es presenta com la primera incursió d'Infiniti al mercat dels compactes a nivell mundial. Per això s'han centrat en els gustos del conductor continental, alhora que s'ha recorregut a les diferents aliances que la marca nipona té amb altres contrastats constructors.

Cosins germans

D'aquesta manera, el Q30 s'assenta sobre la mateixa base que l'empleada per Mercedes-Benz en els Classe A i GLA, encara que amb un enfocament clarament diferenciador. Amb 4,42 metres de longitud i malgrat la seva evident silueta cupè, el Q30 té una destacada altura que el distingeix de manera clara dels seus principals rivals -Audi A3 i BMW sèrie 1, a més dels Mercedes esmentats amb anterioritat. Unes mesures que a més s'ofereixen en dues alternatives: 1,49 metres per a les versions Q30 bàsica i Premium i 1,47 per a l'acabat Sport. Un toc off-road que es reforça amb una també destacable alçada lliure a terra, clarament visible sobretot en la part posterior.

Dotació i imatge diferenciada

Aquests tres nivells d´acabat presenten una personalitat pròpia amb detalls diferenciats. El Q30 Premium inclou fars antiboira davanters LED, miralls retrovisors calefactables i del color de la carrosseria, embellidors dobles cromats de la sortida d'escapament en forma rectangular i llantes d'aliatge de 18". En el cas de l'Sport, el frontal és lleugerament diferent, gràcies a un disseny del para-xocs davanter més accentuat coronat per una graella en negre. Els faldons laterals estan personalitzats segons el color de la carrosseria, mentre que les llantes d'aliatge són de 19".

Els tres models també mostren diferències en el rendiment de marxa gràcies als ajustaments individuals de la suspensió i a les característiques distintives de conducció. En tots els casos destaca un més que encertat equilibri entre dinamisme i confort de marxa.

Gamma de motoritzacions

L'oferta de motoritzacions del Q30 té una àmplia varietat d'alternatives. En gasolina s'ofereixen tres opcions: un 2.0 en nivells de potència de 122 i 156 cv, a més d'una versió 2.0 turboalimentada de 210 cv. Pel que fa a l'oferta dièsel, l'1.5 dCi de 109 cv es presenta com el graó d'accés a la gamma, mentre que en un esglaó superior se situa un 2.2 de 170 cavalls.

Tots els models s'acoblen a una transmissió automàtica de doble embragatge de 7 velocitats, llevat de l´1.6 gasolina de 122 cv, disponible amb un canvi manual de 6 relacions, que també pot equipar l'1.5 d. Juntament amb la transmissió de doble embragatge, el selector de la manera de conducció permet que el conductor pugui modificar les característiques del seu vehicle, per al qual pot triar entre els modes Estàndard, Eco i Esportiu.

Així mateix, les dues versions de més potència gasolina i dièsel poden equipar un avançat sistema de tracció a les quatre rodes. Aquest dispositiu és capaç de transferir fins al 50% de la potència del motor a les rodes posteriors a través d'un embragatge de discs múltiples de control electrohidràulic; el sistema de tracció integral permanent gaudeix de distribució totalment variable per aconseguir màxima estabilitat en conducció.

Les primeres unitats del Q30 arribaran el proper mes de gener, amb un preu d'entrada de 24.900 euros per a l´1.6T de 122 cv.