Els europeus afectats per l'escàndol de les manipulació de motors dièsel del consorci alemany Volkswagen són susceptibles de ser indemnitzats com ho seran els de Estats Units, afirma el setmanari "Der Spiegel".

D'acord amb aquest mitjà, que cita com a font un dels advocats que porten les demandes col·lectives impulsades des EUA, les compensacions als usuaris han de ser similars.

"Farem el que sigui possible per aconseguir una solució global per a tots els afectats", apunta Michael Hausfeld, en declaracions al citat setmanari alemany.

El consorci ha ofert als seus clients nord-americans $ 1000, mentre que per als europeus no s'ha formalitzat una oferta, recorda "Der Spiegel".

En les negociacions amb la direcció de VW no ha de "ignorar" als europeus, prossegueix l'advocat, segons el qual no hi ha motiu legal per a un tracte diferent.

Les declaracions es produeixen davant la visita, la setmana que, dels representants legals dels afectats nord-americans a Wolfsburg, seu central del grup, per negociar aquestes indemnitzacions.

L'Oficina Federal de Vehicles a Motor (BKA) d'Alemanya va autoritzar aquesta setmana la solució tècnica dissenyada per VW per un dels models amb els motors dièsel manipulats, l'Amarok de 2 litres, de manera que el grup ha començat a cridar a revisió a aquests vehicles per reparar-los.

La BKA va recordar, en un comunicat difós dijous, que l'octubre de l'any passat va ordenar a VW que truqués a tots els propietaris de vehicles afectats per solucionar el problema i el va instar a presentar solucions tècniques per als diferents motors, de 1,2 litres , de 1,6 i de 2 litres.

Volkswagen va reconèixer al setembre de l'any passat, després d'una denúncia de les autoritats mediambientals dels EUA, que havia instal·lat en models de diverses de les seves marques un programari que permetia manipular el nivell d'emissions només quan el vehicle estava en sent testat.

Després de destapar l'escàndol, que va costar el lloc entre d'altres al llavors president del grup, Martin Winterkorn, les autoritats alemanyes van exigir a Volkswagen un pla per esmenar la manipulació que afectava al voltant de 2,4 milions de vehicles al país.