Els radars de la Direcció General de Trànsit (DGT) van registrar durant el 2015 un total de 3.286.799 d'infraccions per excés de velocitat, el 33,7 per cent més que el 2014, segons un estudi elaborat per l'organització de defensa dels conductors d'Automobilistes Europeus Associats (AEA).

Aquest informe, que no inclou les carreteres de Catalunya i el País Basc, apunta a més que el 60 per cent dels infractors conduïen per autopistes lliures i autovies (1.730.716 denúncies) i en autopistes de peatge (217.056 denúncies).

Per comunitats autònomes, l'AEA revela que els radars que més denúncies van comptabilitzar van ser els d'Andalusia, amb 685.134 denúncies; Galícia, amb 410.248 i Madrid, amb 383.490. Per contra, els de la Rioja (32.867), Canàries (40.819) i Cantàbria (58.870) van ser els menys actius.

A més, l'estudi destaca que durant el 2015 les denúncies per excés de velocitat van augmentar respecte de les imposades l'any anterior en totes les comunitats, excepte a les Canàries i la Comunitat Valenciana, arribant gairebé a triplicar-se a Cantàbria (58.870 enfront de 19.766). També s'han detectat importants increments de denúncies a Astúries (151,4%), Múrcia (137,5%), Galícia (83%), Navarra (79,8%), la Rioja (55,2%) i Madrid ( 52,8%).

Davant d'aquests resultats, l'AEA considera que la DGT ha de replantejar la seva política de radars, ja que no s'està aconseguint l'objectiu d'evitar els excessos de velocitat, ni els accidents, convertint els radars en mers instruments de recaptació.