Audi q7 e-tron: Inèdita eficiència

El primer híbrid endollable del món que combina un potent propulsor elèctric amb un motor V6 TDI i tracció Quattro

31.03.2016 | 16:13
El nou model híbrid d´Audi.

FITXA TÈCNICA

  • ?Motor combustió: davanter longitudinal, dièsel, injecció directa, intercooler, turbo
  • Cilindres/cubicatge: 6 en V, 2.967 cc
  • Potència: 258 CV / 3.250 rpm
  • Parell màxim: 600 Nm / 1.250 rpm
  • Alimentació: injecció directa, turbo, intercooler
  • Motor elèctric: corrent altern
  • Potència: 128 - 94,0 /2.600 rpm
  • Parell màxim: 350 Nm / 2.550 rpm
  • Frens del davant: discos ventilats (400)
  • Frens del darrere: discos ventilats
  • Caixa de canvis: automàtic, 8 velocitats
  • Longitud: 5.051 mm
  • Amplitud: 1.968 mm
  • Altura: 1.741 mm
  • Maleter: 650/1.835 l
  • Dipòsit: 75 l
  • Pes: 2.520 kg
  • Velocitat màxima: 230 km/h
  • 0-100 km/h: 6,2 s
  • Consum: 1,8 l / 100 km
  • Emissions CO2: 48
  • Preu: des de 83.970 euros

Audi s'introdueix per la porta gran en el segment dels tot terrenys híbrids endollables amb el Q7 e-tron, i no només pel que fa a les seves imponents dimensions, amb 5,05 metres de longitud, sinó pel fet de marcar fites com ser el primer model del món en aquest apartat amb motor dièsel TDI de sis cilindres i sistema de tracció a les quatre rodes. També marca un referent quant a potència, i amb 373 cv aconsegueix els 225 km/h i accelera de 0 a 100 km/h en només 6 segons, una xifra més que sorprenent tenint en compte que aquest Q7 pesa gairebé dues tones i mitja.

Però tractant-se d'un model que porta l'ecologia com a bandera, aquest potencial no podia anar en detriment de les seves emissions i consum, de manera que aconsegueix aquestes prestacions combinant un propulsor dièsel extremadament eficient, el V6 3.0 TDI d'última generació, que desenvolupa 258 i 600 Nm de parell motor, i un propulsor elèctric que li permet rodar fins a 56 quilòmetres en mode cent per cent elèctric i baixar les emissions i el consum fins a només 1,7 litres de combustible en el cicle NEDC, la qual cosa correspon a unes emissions de CO2 de 46 grams per quilòmetre.

Un altre gran avantatge de la combinació del motor TDI amb el de bateria d'ions de liti, compost per 168 cèl·lules en forma de prisma i amb refrigeració líquida, és que l'autonomia s'estén fins als 1.400 quilòmetres. 
Aquesta capacitat s'aconsegueix amb el dipòsit de 75 litres completament ple i amb la càrrega de les bateries a ple rendiment. Una recàrrega completa des d'una presa de corrent industrial comporta menys de dues hores i mitja. Audi també ofereix la possibilitat de contractar energia renovable a través d´Enara.

Abast sense límits

Com a bon tot camí, el Q7 e-tron és un cotxe extremadament versàtil. Combina confort amb un excel·lent comportament dinàmic i fins i tot una sorprenent capacitat off-road, gràcies a tecnologia d'avantguarda com l'efectiu control de descensos. Així ho vam poder comprovar en la presentació del model a Madrid, en la qual ens va cridar especialment l´atenció les suspensions.

De sèrie porta un sistema de cinc braços que contribueixen en gran manera a l'extraordinària dinàmica de conducció, i Audi ofereix com a opció la suspensió pneumàtica adaptativa, amb la qual es pot ajustar les seves característiques a través de la unitat del sistema Audi drive select. Aquest sistema ofereix fins a set modes, i intervé sobre elements com el sistema de gestió del motor i el seu so, la transmissió, la direcció, el control de creuer, els fars Audi Matrix LED i la il·luminació ambiental. En cadascuna d'elles la personalitat del Q7 e-tron canvia radicalment, i s´adapta a les necessitats del conductor.

Independentment de mode seleccionat, en l'habitacle es gaudeix d'un gran confort, no solament per la superba forma en la qual l'amortiment absorbeix les irregularitats del ferm, impedint que es filtrin a l'interior, sinó també gràcies a una no menys excel·lent insonorització i, és clar, pel gran espai de què es disposa en totes les places. Amb un maleter que cubica 650 litres –malgrat el volum que ja ocupen les bateries–, ampliables a 1.835 amb els seients de les places posteriors abatuts, els passatgers de les places posteriors tenen un gran buit tant per al cap com per a les espatlles i les cames. Poc menys es podia esperar d'un cotxe de més de cinc metres.

Finalment cal destacar la tecnologia que s'integra en aquest model tant de sèrie com opcional, destinada tant a la seguretat dels passatgers com al seu infoentreteniment. El Q7 e-tron no solament és un dels cotxes més segurs del segment, sinó que també integra sistemes que eleven l´excepcional qualitat de vida a bord. Aquests sistemes ja són generosos en la versió d'accés, amb un preu de 82.960 euros.

Interior espaiós i luxós

L'Audi Q7 e-tron Quattro ofereix l'interior més espaiós del seu segment. Elements de disseny com el wrap-around –un quadre de comandament amb forma de gran arc que embolcalla el conductor i l'acompanyant–, les insercions decoratives i els embellidors de les sortides de la climatització emfatitzen la generosa amplària.

Finalment, no cal dir que la gamma de tapisseries disponibles es correspon amb la classe de luxe.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema