Nissan Leaf 30kWh: Nous límits

Amb una bateria de 30 kWh aconsegueix 250 quilòmetres d'autonomia

06.05.2016 | 07:46
El nou model elèctric de la firma japonesa NIssan.

La preocupació més gran d'un comprador a l'hora d'adquirir un vehicle elèctric és l'autonomia que és capaç d'oferir. Conscient d'això, Nissan ha optimitzat el Leaf en aquest aspecte amb una nova bateria de 30 kWh que augmenta el seu recorregut fins als 250 km, un increment del 26% respecte de la bateria de 24 kWh que portava fins ara i que seguirà oferint per a aquells que no necessitin tanta autonomia en el seu dia a dia.

Aquesta millora s'aconsegueix sense incrementar gairebé el pes del vehicle, que guanya tan sols 21 quilos i, el millor de tot, sense sacrificar habitabilitat ni capacitat de càrrega –que es manté en 370 litres–, ja que les bateries no augmenten de grandària, sinó que els canvis es redueixen en modificacions en l'estructura i composició dels seus elements interns.

Tampoc hi ha variacions en la recàrrega. Aquesta operació és tan fàcil i simple com en l'actual de 24 kWh. Els clients podran recarregar el cotxe a casa seva, en carregadors públics o a la xarxa de carregadors ràpids, que proporcionen una recàrrega de fins al 80% de la seva capacitat en 30 minuts. A totes aquestes millores se suma ara una nova garantia de 8 anys o 160.000 km.

Malgrat tots aquests avantatges, aquí segueix havent-hi una injustificada desconfiança vers aquest tipus de vehicles basada en la desinformació. Per això Nissan engega la campanya comercial «Ara sí», amb la qual pretén donar a conèixer i fer més accessible tant el Leaf com el model comercial i-NV200. En la primera acció, anomenada «3 mesos per canviar», Nissan permet al client adquirir un vehicle de zero emissions i canviar-lo per un altre model de la gamma Nissan si no el convenç o les prestacions elèctriques no són suficients per a les seves necessitats.

En segon lloc, amb el programa «Llarga Distància» Nissan ofereix als conductors d'un dels seus models elèctrics l'ús, de manera gratuïta durant 14 dies a l'any, d´un vehicle de combustió per a tots aquells que desitgin fer un desplaçament de llarga distància.

I finalment, la marca japonesa ofereix el servei «Instal·la fàcil», que inclou la instal·lació i gestió d'un punt de càrrega en l'habitatge o plaça de pàrquing del client sense cap cost fins a un màxim de 1.000 euros i sense preocupacions de paperasses.

Des de 25.700 euros

El nou Nissan Leaf 30 kWh està disponible des de 25.700 euros en l'acabat d'accés Acenta i amb lloguer de bateria, incloses les campanyes i promocions actualment vigents i el Pla Movele 2015.

El Leaf 24 kWh està disponible en els quatre acabats actuals (Visia, Visia+, Acenta, i Tekna) a partir de 19.900 euros amb tots els descomptes disponibles i amb lloguer de bateria.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema