El protagonisme del vehicle elèctric, i sobretot híbrid, és cada vegada més notori en el mercat automobilístic, i un dels principals artífexs d'aquest canvi de tendència és sens dubte la marca Toyota, pionera en aquest àmbit amb el ja omnipresent Prius. La firma japonesa també va ser una de les primeres en el segment SUV, en què té més de 20 anys d'evolució de tot camins compactes.

De la unió d'aquesta experiència neix ara el RAV4 Hybrid, la versió híbrida del model japonès d’èxit. La raó de ser d'aquest model rau en el seu sistema de propulsió, que combina un motor de gasolina de 2.494 cc, 16 vàlvules, DOHC i VVT-i que desenvolupa 152 cv i un parell màxim de 206 Nm, amb un propulsor elèctric de 143 CV, que en conjunt donen una potència de 197 CV -el lliurament real en aquest tipus de models no és la suma de tots dos.

El sistema Full Hybrid permet presumir en aquest model d'unes prestacions excel·lents, amb uns consums i unes emissions líders en el seu segment. Així, la nova versió híbrida del RAV4 accelera de 0 a 100 km/h en només 8,3 segons i consumeix únicament 4,9 l/100 km, amb unes emissions de CO2 a partir de 115 g/km.

4x4 i canvi seqüencial

Per a aquells que vulguin gaudir de les aptituds off-road del RAV4, el model híbrid pot adquirir-se amb un innovador sistema de tracció total que utilitza un segon motor elèctric del darrere d'alt voltatge de 68 CV que dota el vehicle de capacitat 4x4 sense necessitat d'un eix propulsor central.

A més de millorar el comportament del cotxe en superfícies relliscoses, en arrencar des d'aturat, o haver-se d’enfrontar a pendents forts, el sistema E-Four també permet gaudir d'una capacitat de remolc de 1.650 kg, una de les més elevades aconseguides fins ara per a un vehicle híbrid.

Una altra innovació en aquest model és la introducció de la funció de canvi Shiftmatic seqüencial i una tercera opció Sport a les maneres de conducció Eco i EV, que doten aquest tot camí d'un sorprenent dinamisme, de millor maniobrabilitat i acceleració en carreteres sinuoses i de muntanya. En seleccionar la posició del canvi seqüencial (Sequential Shift), es potencia la força del fre motor, i ja que el règim del motor és superior al de la posició estàndard de la palanca (D), la resposta de l'accelerador també millora. En activar el mode Sport el conductor disposa d'una resposta més ràpida de l'accelerador i augmenta la força de tracció per pujar pendents o per a una conducció més esportiva en carreteres de revolts.

En la presentació del model a Toledo vam poder comprovar aquest caràcter esportiu, però també el confort que ofereix en mode estàndard. El sistema híbrid ajuda a reduir els nivells de soroll i vibracions, fet amb què, juntament amb el notable salt de qualitat que ha experimentat l'habitacle, s'obté una qualitat de vida a bord excepcional i un maneig del vehicle summament agradable.

Des de 275 euros el mes

El RAV4 Hybrid es pot adquirir des de 29.890 euros o per només 275 euros el mes (48 quotes) per mitjà de Pay per Drive, el finançament de pagament per ús de Toyota Espanya, després de donar una entrada de 7.647 euros.

Un altre aspecte destacat en aquest model és la seva tecnologia. Els tres acabats de la gamma RAV4 hybrid -Advance, Feel! i Executive- inclouen una àmplia dotació de sèrie, amb fars i llums diürns de led, assistència a l'arrencada en pendent (HAC), porta del maleter amb obertura i tancament elèctric, climatitzador bizona, càmera de visió posterior Cruise Control, sensors d'il·luminació i pluja o sistema multimèdia Toyota Touch 2, amb pantalla tàctil multifunció de 7 polzades, equip de so de 6 altaveus amb entrada USB i AUX i Bluetooth amb àudio streaming.

Tan ampli com aquest darrer és l'equipament de seguretat, que inclou els últims sistemes per salvaguardar la integritat dels ocupants.