El nou RS Q3 és la versió més radical del SUV compacte alemany, amb un contundent motor de cinc cilindres de 2.5 litres de cilindrada, que obté 340 cv i 450 Nm de par màxim. Aquest potent propulsor li permet accelerar de 0 a 100 km/h en 4,8 segons i aconseguir una velocitat punta, limitada electrònicament, de 250 km/h. Unes prestacions increïbles que es potencien amb un sistema de fuita RS amb vàlvula commutable, que aporta encara més intensitat al so inconfusible del cinc cilindres.

Aquest motor es combina amb un canvi de marxes automàtic S Tronic de set velocitats amb tres modes d'actuació. Es poden utilitzar els programes D i S, o canviar les marxes de forma seqüencial a través de les lleves de canvi en el volant (equipades de sèrie). Les marxes inferiors presenten una relació de transmissió curta i esportiva, mentre que la relació de la setena marxa és llarga, per tal de reduir el consum. I per gaudir de vertiginoses acceleracions amb el cotxe aturat, s'integra el programa Launch Control, que gestiona la tracció per optimitzar la potència en les sortides.

Un altre aspecte clau en les elevades prestacions del nou RS Q3 és la tracció integral permanent quattro, en la qual actua un embragatge de discs múltiples evolucionat. La seva regulació electrònica combina a la perfecció estabilitat, tracció i plaer de conducció, de manera que sempre es gaudeixi d'una sensació única i excitant al volant, com vam poder comprovar durant la prova.

Tren de rodatge esportiu

Com no podia ser d'una altra manera, l'Audi RS Q3 munta un tren de rodatge esportiu, que fa que aquest model sigui alhora tremendament dinàmic i segur. L'alçada està rebaixada uns 20 mm en comparació amb el Q3. Com a opció, es pot muntar el tren de rodatge esportiu RS més amb regulació a l´amortiment.

Els amortidors adaptatius es regulen segons els tres modes de funcionament, seleccionables des de l'Audi Drive Select. A més, el sistema intervé en el pedal de l'accelerador, en la direcció, en el canvi S Tronic, en el sistema d'escapament i en el sistema Adaptive Light (opcional) per gaudir d'una experiència de conducció completa. El control electrònic d'estabilitat també és ajustable i brinda un mode esportiu i també es pot desconnectar del tot per aprofitar totes les prestacions que ofereix. L'Audi RS Q3 es fon amb el terra gràcies a unes rodes de sèrie de 19 polzades (també però, com a alternativa, es poden muntar unes llantes de 20 polzades). En tots dos casos es disposa de discos de fre davanters, amb un diàmetre de 365 mil·límetres amb pinces pintades de negre amb la inscripció RS.

Imponent atractiu

El gran potencial de l'Audi RS Q3 queda palès des del primer moment gràcies a un aspecte imponent. A la part davantera destaca la graella Singleframe, amb un marc d'alumini mat i una reixeta amb disseny de bresca pintada de negre. Completen la dinàmica imatge d'aquest SUV les barres longitudinals del sostre d´alumini, el llarg spoiler RS ??a la vora del sostre, els grups òptics posteriors led perfeccionats i els fars de xenó, el para-xocs del darrere modificat i el gran tub final el·líptic del sistema d'escapament.

L'esportiva línia exterior s'estén a l'habitacle. Els seients amb la inscripció RS Q3 gravada estan entapissats amb una combinació d'alcantara i cuir, i a petició del client també s'ofereix cuir napa fina o cuir napa. Un color negre de lluentor intensa, juntament amb el vermell i unes elegants insercions d´alumini aporten un toc, si és possible, més racing a l'habitacle.

Catalogat com a model d'alta gamma, l´RS Q3 gaudeix d'un equipament tecnològic d'avantguarda destinat tant a l´infoentreteniment dels passatgers com a la seguretat