És un fet que la població espanyola és una població envellida. El 18 per cent de la població espanyola es compon ja de persones majors de 65 anys i es preveu que arribi al 30% en els propers vint anys. Si traslladem aquesta situació a la conducció i observem les dades de la DGT, hi ha més de tres milions i mig de conductors espanyols amb més de 65 anys.

Encara que a Espanya no hi ha un límit d'edat per renovar el carnet de conduir, la norma europea estableix que els majors de 65 han de renovar el carnet cada cinc anys, sempre que es mantinguin les condicions psicofísiques per poder conduir.

La polèmica sobre quan hauríem de deixar de conduir torna a estar sobre la taula, ja que a mesura que envellim, les nostres facultats físiques i els nostres sentits minven, i pot ser un risc per a la resta de conductors. Segons les últimes dades de la DGT, el 2014 van morir un total de 477 persones majors de 65 anys en accidents de trànsit, fet que suposa gairebé un terç dels morts totals en accident de trànsit. A més, les previsions afirmen que aquesta xifra podria créixer fins als 800 morts en els propers anys a causa de l'augment de l'esperança de vida i l'envelliment poblacional.

Els experts indiquen que la conducció ja no és segura si ocorren situacions com dificultat per aparcar; patir freqüents accidents lleus; envair amb freqüència el carril del sentit contrari; trigar molt a recórrer trajectes curts i coneguts, etc ...

Tot i que 7 de cada 10 conductors majors de 65 anys asseguren sentir-se més lents i insegurs al volant, la meitat dels conductors més grans de 80 anys prefereix el seu vehicle al transport públic.

L'estratègia de la DGT és fomentar l'educació continuada al llarg de la vida i advoca perquè les persones majors de 65 anys es conscienciïn de "els riscos addicionals" que impliquen conduir un vehicle o ser vianants, a causa de la minva de les condicions psicofísiques associades a l'edat.